بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
رشد 412 درصدی سود «وصنا» در سال 1397؛

افزایش سود فروش سهام، عامل تحول سودآوری مجموعه

سود فروش سهام شرکت‌ها با توجه به پیش‌بینی ثبات نسبی در شاخص‌های بازار سرمایه، برای سال 1398 به میزان بسیار کمتری نسبت به سال جاری، برآورد می‌گردد.
کد خبر : ۱۸۸۰۵۴

رشد 412 درصدی سود «وصنا» در سال 1397افزایش سود فروش سهام، عامل تحول سودآوری مجموعه ***کدال***

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال 1397، مبلغ 888 میلیارد ریال سود خالص و معادل 493 ریال به ازای هر سهم، محقق ساخته که نسبت به سال قبل از آن، افزایش چشمگیر 412 درصدی را نشان می‌دهد.

عامل اصلی رشد سودآوری این شرکت در سال 97، رشد قابل ملاحظه سود ناشی از بخشی از سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بوده و سود فروش محقق شده در این سال ، مبلغ 701 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال قبل، بیش از 1000 هزار درصد رشد داشته است.

ترکیب درآمدهای عملیاتی شرکت شامل 172 میلیارد ریال سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر با 22 درصد رشد نسبت به سال قبل، سود‌های ناشی از سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت به مبلغ 87 میلیارد ریال با 23 درصد رشد نسبت به سال 96 و 701 میلیارد ریال سود فروش سهام با بیش از 1.000 درصد رشد نسبت به سال‌گذشته، است.

رشد 412 درصدی سود «وصنا» در سال 1397افزایش سود فروش سهام، عامل تحول سودآوری مجموعه ***کدال***

در خصوص سود کسب شده، ذکر این نکته ضروری است که بر اساس اساسنامه بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا در جهت خرید سرمایه‌گذاری‌های جدید صرف می‌گردد و به طور معمول، این سود در مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها تقسیم نمی‌گردد. همچنین، سود فروش سهام شرکت‌ها با توجه به پیش‌بینی ثبات نسبی در شاخص‌های بازار سرمایه، برای سال 1398 به میزان بسیار کمتری نسبت به سال جاری، برآورد می‌گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر