بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
سرعت تکنولوژی اجازه و فرصت گام گذاشتن صنعت در مسیرهای سنتی را نمی‌دهد بنابراین باید با استفاده از تکنولوژی روز دینا، صنعت کشور را برای رقابت با سایر رقبا، تقویت کرد.
کد خبر : ۱۸۸۲۰۱

توان و زمان تولید ماشین آلات تخصصی را نداریم

مرادی نماینده شرکت فین سی ام، ژورژیانگ و کینگ جی ام چین در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: شرکت ما تامین کننده انواع ماشین‌آلات، تجهیزات و قطعات مربوط به کارخانجات تولید سازه فلزی و دکل‌های مخابراتی در ایران هست و با توجه به گستردگی پروژه‌های سازه‌ای در کشور از قبیل بخش ساختمان و پروژه‌های نفتی یکی از گلوگاه‌های ما در این صنعت عملیات ماشینیگ و مکانیزه این صنعت است.

وی ادامه داد: باتوجه به ارتباط طولانی با شرکت‌های مختلف چینی، سه شرکتی که روی این زمینه فعالیت داشته و تامین کننده تمام تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز کشور هستند، برای همکاری انتخاب شده است.

مرادی تاکید کرد: تولیدات این 3 شرکت می‌تواند به بالابردن بهره‌وری و افزایش و کیفیت تولید که یکی از نکات مهم و اساسی خط های تولیدی به خاطر خیلی پیچیده بودن سازه‌های فلزی است کمک شایان توجهی کنند.

وی کیفیت بالای این محصولات را دلیل انتخاب از سوی کارفرماهای ایرانی دانست و افزود: این تولیدات در سطح کشور ارائه خواهد شد و تمام تلاش بر این است که بحث لوکالیزیشن کردن در کشور رقم زده شود.

نماینده 3 کمپانی چینی تولید کننده ماشین آلات و تجهیزلات سنگین در ایران افزود: یکی از اهداف بر این موضوع بنا شده که هزینه ساخت در کشور کاهش یابد و در این راستا سعی شده تا تکنیک‌های جدید، ماشین‌آلات و تکنولوژی جدید را با همکاری کشورهای سازنده به کشور منتقل نماییم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با تمرکز بر کیفیت، به لحاظ حساسیت زیادی که در صنعت ساختمان و صنعت پتروشیمی وجود دارد و البته با رعایت کاهش قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن برای شرکت‌های تولیدی گام در مسیر ایران گذاشته شد.

مرادی استفاده از روش‌های سنتی در فعالیت‌های بزرگ را دلیل اصلی از بین رفتن بودجه و زمان دانست و افزود: با بکاربردن این ماشین آلات، تکنولوژی در سطح کشور بالا می‌رود، ضمن آنکه بحث صادرات نیز رونق پیدا می‌کند و از طرف دیگر، کاهش 10برابری زمان مصرف شده برای ساخت و افزایش تولید خواهیم بود؛ به طول مثال اگر کارخانه‌ای با 150 نفر کارگر ماهیانه حدود 500 تا 600 تن تولید می‌کرد، این تیراژ با امکانات ما تقریبا به 2500 تن می‌رسد. این موجب می شود افزایش بهره‌وری ، بالا رفتن دقت و بازار کار و تولیدات بیشتر را شاهد باشیم.

این فعال حوزه تولید ماشین آلات صنعتی در مورد آینده تولید تجهیزات در داخل کشور گفت: سرعت تکنولوژی به ما این اجازه و فرصت را نمی دهد که ما بیاییم و همراه باشیم. ما تا می آییم در یک زمینه تخصص پیدا کنیم و انتقال تکنولوژی بدهیم و شروع به تولید کنیم، شرکت های مادر دو مرحله از ما جلوتر افتاده و یا روند تولید را کم هزینه تر می کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر