بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهبود کیفیت بنزین، نفت و گاز پالایشگاه بندرعباس و افزایش تولید بنزین در این پالایشگاه در پی بهره‌بردای از فاز سوم پالایشگاه محقق خواهد شد، ضمن آنکه این فاز بزرگترین طرح پالایشگاهی کشور در طول 40 سال گذشته به شمار میاید.
کد خبر : ۱۸۸۶۱۴

پالایشگاه بندرعباس بزرگترین طرح پالایشگاهی کشور

به گزارش بورس نیوز، فردین فرمند با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی روز گذشته توسط رئیس‌جمهور، گفت: بهبود کیفیت بنزین، نفت و گاز پالایشگاه بندرعباس و افزایش تولید بنزین در این پالایشگاه در پی بهره‌بردای از فاز سوم پالایشگاه محقق خواهد شد، ضمن آنکه این فاز بزرگترین طرح پالایشگاهی کشور در طول 40 سال گذشته به شمار میاید.

نماینده مردم میانه در خانه ملت با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران چندین برابر کشورهای دیگر با تعداد خوردو مشابه است، افزود: سیستم‌های قبلی پالایش کشور بنزین چندان با کیفیتی را تولید نمی‌کردند بنابراین علاوه بر مصرف بالا، کیفیت بنزین مصرفی نیز پایین است لذا بهره‌برداری از‌ فاز سوم ستاره خلیج فارس از دو جهت کمک شایانی به کشور می‌کند، ابتدا اینکه بنزینی با کیفیت بالا و متناسب با استانداردهای جهانی تولید خواهد کرد و دوم آنکه میزان تولید این محصول را نیز افزایش می‌دهد.

وی همچنین ادامه داد: به یقین تولید بالا و با کیفیت در ادامه منجر به صادرات بیشتر خواهد شد و با تولید بیشتر نفت می‌توان محصولات پتروشیمی بیشتری را تولید و صادر کرد.

فرمند با اعتقاد و تاکید بر اینکه محصولات پتروشیمی باید یکی از ارکان اصلی صادرات باشند، اضافه کرد: فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دستیابی این مهم، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه با افتتاح هر چه بیشتر پالایشگاه‌ها از این دست -که بنزین درجه یک تولید می‌کنند- می‌توان تحریم‌های اقتصادی را برای همیشه بی اثر کرد ، اظهارکرد: در این پالایشگاه محصولاتی همچون بنزین، نفتِ گاز، ال‌پی‌جی، هیدروژن، گوگرد و سوخت جت، تولید می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در این پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفتِ گاز، با هدف صیانت از محیط زیست مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: همچنین در این پروژه میزان تولید بنزین براساس طرح ابتدایی ۱۲میلیون لیتر در روز برآورد شده که قابلیت ارتقاء تا ۱۵ میلیون لیتر در روز را دارد و برای حدود ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی دائم کرده است.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در حوزه عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛

اجرای 6بسته قراردادی با 5هزار میلیارد تومان اعتبار

در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اتفاق افتاد؛

تولید 47 میلیارد مترمکعب گاز

در پی نشست روز گذشته مجلس شورای اسلامی؛

باید فکری به حال مسئله بنزین کرد

ارسال نظر