بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:

امکان وجود کلاهبرداری در بازار متلاطم ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: زمانی که بازار ارز متلاطم و ناپایدار شده و از سوی دیگر افراد سودجو و منفعت طلب در بازار فعال باشند، امکان هرگونه منفعت طلبی، سودجویی و کلاهبرداری وجود دارد.
کد خبر : ۱۸۸۷۹۳

به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: زمانی که بازار ارز متلاطم و ناپایدار شده و از سوی دیگر افراد سودجو و منفعت طلب در بازار فعال باشند، امکان هرگونه منفعت طلبی، سودجویی و کلاهبرداری وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از سودجویی‌ها در بازار ارز، عرضه دلار‌های جعلی به متقاضیان است، افزود: دولت و بانک مرکزی باید روال مشخصی برای تامین ارز متقاضیان خود همانند ارز مسافرتی دانشجویی مشخصی تعیین کرده‌اند، لذا بهترین و اطمینان بخش ترین روش این بوده که مردم از مجرایی که توسط دولت و بانک مرکزی تعیین شده ارز خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید ارز موردنیاز خود را از طریق صرافی‌ها تهیه کنند تا این اطمینان و اعتماد حاصل شود که ارز تقلبی دریافت نمی کنند، ادامه داد: علاوه بر هوشیاری مردم مسئولان امر همانند بانک مرکزی و نیروی انتظامی باید برای حفاظت از بازار ارز و جلوگیری از ورود ارز تقلبی به بازار تلاش کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، با بیان اینکه کنترل بازار و دقت و هوشیاری مردم می تواند سودجویان ارائه ارز تقلبی را ناکام بگذارد، اظهار داشت: اگر سیاست‌های مدبرانه‌ای در بازار ارز اتخاذ و سیاست‌هایی که ناقض سیاست‌های بانک مرکزی بوده توسط دولت و سایر مراجع اتخاذ نشود، سیاست‌های بانک مرکزی می‌تواند در بازار اثر گذاشته و به کنترل و پایداری بازار کمک کند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های خوبی توسط بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته اتخاذ و منجر به کنترل قیمت ارز و افزایش سطح پایداری در بازارشده است، افزود: متاسفانه تصمیماتی از جمله تصمیمی که دولت در خصوص آزادسازی و صدور مجوز برای

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی باید کاملا حساب شده باشد و دقت لازم در شرایط فعلی اعمال شود، تصریح کرد: افزایش سطح دقت و تامل بیشتر در تصمیماتی که به خود ارز و بازار ارز مربوط می شود می تواند در کنترل بازار بسیار موثر باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر