بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس مطرح کرد:

دام مولد به عنوان سرمایه ملی کشور

دام مولد به عنوان سرمایه ملی و ذخیره ژنتیکی کشور محسوب می‌شود، قاچاقچیان دام مولد به دنبال سوداگری و سودجویی هستند و به کشور خیانت می‌کنند.
کد خبر : ۱۸۸۸۰۷

دام مولد به عنوان سرمایه ملی کشور

به گزارش بورس نیوز، علی اکبری در خصوص قاچاق دام مولد از کشور، گفت: دام مولد به عنوان سرمایه ملی و ذخیره ژنتیکی کشور محسوب می‌شود، قاچاقچیان دام مولد به دنبال سوداگری و سودجویی هستند و به کشور خیانت می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم نهادهای ناظر، مرزبانی، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی قاچاق دام مولد از کشور را کنترل و مدیریت کنند، تصریح کرد: بخش از افزایش قیمت‌ گوشت قرمز در بازار ناشی از التهابات و جو روانی است، با توجه به میزان واردات گوشت قرمز منجمد و گرم و همچنین دام زنده نباید نباید افزایش قیمت محسوسی وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جو روانی موجود در جامعه باعث بروز بخش زیادی از افزایش قیمت گوشت قرمز شده است و مبنای منطقی و اقتصادی ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه قاچاق دام مولد نمی‌تواند تاثیری در میزان تولید لبنیات داشته باشد، خاطرنشان کرد: لبنیات تولیدی کشور عمدتا از دام‌های سنگین مانند گاو تامین می‌شود لبنیات دام‌های سبک خود مصرفی است و دامداران بخش محدودی از آن را وارد بازار می‌کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

وضعیت توزیع گوشت گرم بدتر از هفته‌های گذشته

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد:

کنترل خروج دام زنده و مولد از کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

افزایش قیمت گوشت به دلیل سوءمدیریت بازار این محصول

ارسال نظر