بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
به نظر می‌رسد که زیان محقق شده 12 ماهه سال 97 به بیش از 90 هزار میلیارد ریال در شرکت اصلی برسد که در نوع خود رکورد کم نظیری خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۸۸۷۰

روند ضعیف فروش سایپا در بهمن ماه نیز ادامه داشت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سایپا در بهمن ماه، درآمد عملیاتی 5 هزار و 158 میلیارد ریالی را ثبت کرده است. 

فروش مقداری این ماه در حدود 17 هزار دستگاه خودرو بوده که به این ترتیب، جمع درآمدهای عملیاتی تجمیعی شرکت تا پایان بهمن ماه به 76 هزار و 330 میلیارد ریال رسیده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش 34 درصدی را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش تجمیعی این شرکت از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه نیز به 274 هزار دستگاه خودرو رسیده است که نسبت به 11 ماهه سال قبل، کاهش 32 درصدی را نشان می‌دهد. مقادیر فروش نسبت به سال‌هایی که شاهد بیشترین میزان تولید این شرکت را شاهد بودیم، بیش از 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

روند ضعیف فروش سایپا در بهمن ماه نیز ادامه داشت

نرخ فروش محصولات شرکت نسبت به دی ماه رشد محسوسی نداشته است و با توجه به فروش نقدی 20 درصد از محصولات شرکت با نرخ‌های حاشیه بازار از ابتدای اسفند ماه، انتظار می‌رود که نرخ فروش دو محصول تیبا و پراید با رشد متوسط 20 درصدی در این ماه مواجه باشند.

با این حال، به نظر می‌رسد که زیان محقق شده 12 ماهه سال 97 به بیش از 90 هزار میلیارد ریال در شرکت اصلی برسد که در نوع خود رکورد کم نظیری خواهد بود!!!!


اشتراک گذاری :
ارسال نظر