بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
مدیرعامل لیزینگ دی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز‎ مطرح کرد:‎

جهش بلند لیزینگ دی در شش ماهه دوم سال 1397‏

‎ ‎تفکر راهبردی و برنامه لیزینگ دی ابتدا مدیریت بحران، سپس عادی سازی جریان امور و سرانجام توسعه کسب و کار است‎.‎
کد خبر : ۱۸۸۹۳۹

جهش بلند لیزینگ دی در شش ماهه دوم سال 1397‏

به گزارش بورس نیوز، شرکت های لیزینگ در ایجاد زمینه بمنظور سرعت بخشیدن به تامین مالی برای تولید کنندگان ، صنعتگران ، تجار ، صنایع حمل و نقل ، صنایع نفت و گاز و نیروگاه ها و بهره برداران نهایی محصولات و .... فعالیت داشته و امکان دسترسی فعالان اقتصادی به این منابع مالی را فراهم می سازند.

حمیدرضا رسول اف مدیرعامل لیزینگ دی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت : شرکت های لیزینگ در چارچوب مقررات و موازین تعیین شده از سوی بانک مرکزی نسبت ایجاد تسهیلات برای بخش های یاد شده فوق الذکر و سایر بخش های اقتصادی کشور فعالیت می نمایند.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از فعالیت های شرکت های لیزینگ در سطح کشور به ایجاد تسهیلات برای واگذاری خودرو

( چه تولید داخل و چه خودروهای وارداتی ) و برای اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص دارد.

تحقق اهداف شرکت در نیمه دوم سال

مدیر عامل شرکت لیزینگ دی با اشاره به این مطلب که حدود 6 ماه از آغاز مدیریت وی براین مجموعه می گذرد ، افزود : شرکت در طول6 ماه اول سال جاری به علت بروز تخلفات عدیده و زیان انباشته سنواتی دچار رکود فعالیت و در مرز توقف قرارداشت و نیاز به عزمی جدی برای مرتفع نمودن بحران روی داده و عادی سازی جریان امور و توسعه و رونق کسب و کار بود. که این مهم با برنامه ریزی های دقیق و تلاش های تیم مدیریتی جدید و همکاری کلیه کارکنان و صد البته با مساعدت و همراهی بانک مرکزی و بانک دی تا حدودی محقق و راه بسیار دشواری در پیش داریم.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر مهمترین کاری که انجام می دهیم ، مدیریت و خروج از بحران به وجود آمده به دلیل زیان های فاحش وارده بر شرکت و اعتماد سازی نزد بانک مرکزی و مردم همراه با بسترسازی فعالیت های مثمر و هدفمند می باشیم .

رسول اف افزود : در برنامه های مورد نظرو با عنایت به دریافت مهلت موقت تمدید مجوز فعالیت شرکت از بانک مرکزی که مدتهاست باطل شده بود، بخش لیزینگ خودرو های سبک و سنگین تولید داخلی و خودروهای وارداتی ، خرید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و لوازم خانگی دیده شده و موضوع مهم بازگشت منابع از طریق وصول مطالبات ، بررسی مجدد فرایندها ، به روز رسانی پرسنل و مدیران با گذراندن دوره های آموزشی خاص ، مدیریت منابع ، اعتبارسنجی صحیح و مطمئن و پائین آوردن ریسک ها در کلیه فرایندهای سازمان نیز به سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به ملزم بودن این شرکت بر اجرای کامل تکالیف تعیین شده از سوی بانک مرکزی به منظور پادار نمودن مجوز فعالیت شرکت درابتدای سال جاری گفت : بخش مهمی از این دستور العمل را اجرایی نمودیم و به نظر می آید ادامه آن در سال آینده کاملاً محقق خواهد شد و اما ظرف این چند ماه نسبت به دوره مشابه کار قابل توجهی صورت گرفت که البته در مقابل حجم معضلات فاحش بوجود آمده در گذشته کافی نیست و فعلاً احساسم این است که شرایط دارد بهتر می شود و سازمان به خود باوری و بالندگی رسیده است و تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

براساس سیاست گذاری های بانک مرکزی هدف گذاری سال 1398 را انجام می دهیم

مدیرعامل لیزینگ دی در مورد برنامه های زیر مجموعه خود برای ادامه روند روبه رشد در سال 98 گفت : بخش مهمی از برنامه ریزی های آینده و راهبردهای ما معطوف به دو عامل مهم است . اول رعایت ضوابط و دستور العمل های بانک مرکزی در حوزه لیزینگ و دوم اجرا و عملیاتی نمودن هدف گذاری های انجام شده شرکت با تائید بانک دی بعنوان سهامدار عمده . که این دو عامل به نوعی مهمترین عوامل در تعیین و هدایت جریان حرکت امور در شرکت می باشند .

وی افزود : به نظر می آید با وجود وضعیت خاص اقتصادی حاکم برجامعه و توسعه کسب و کار برای سال 98 و تغییر در ساختار سازمانی شرکت و علیرغم وجود زیان انباشته فراوان شاهد اتفاقات بهتری برای لیزینگ دی باشیم .

جهش بلند لیزینگ دی در شش ماهه دوم سال 1397‏

آموزش را از خودمان شروع کردیم

رسول اف با اشاره به اهمیت بحث آموزش در ساختار های اقتصادی و فرهنگی جامعه گفت : ما آموزش را از بدنه مجموعه شروع کردیم زیرا ارتقاء سطح دانش و مهارت های نیروی انسانی با توسعه فعالیت ها در شرکت رابطه مستقیم دارد لذا در این 5 - 6 ماه اخیر موضوع آموزش بصورت جدی تری پی گیری شده و نه تنها آموزش کارکنان که آموزش مدیران را نیز در دستور کار قرار داده ایم که امروز شاهد برگزاری یکی از این دوره های آموزشی در سطح بالا و توسط یکی از اساتید بنام حوزه کسب و کار یعنی جناب آقای دکتر مهدوی زفرقندی ریاست محترم موسسه تحقیقات و توسعه مدیریت بودیم.

مدیرعامل لیزینگ دی اظهار داشت : در دوره آموزشی که شاهدش بودید آخرین متدولوژی هایی که در راهبری سازمان و در سطح دنیا ارائه و تدریس می شود را به مدیران شرکت ارائه که برای ایشان بسیار مفید و اثر بخش بود.

وی افزود : قطعاً روندی که برای آموزش مدیران دنبال می کنیم لزوماً در افزایش دانش و مهارت های نوین مدیریتی ایشان موثر و هم با فرایندهای اساسی در حوزه کسب و کار آشناتر و هم از ریسک ها و تهدیدهای این حوزه در شرایط کنونی کشور بیشتر آشنا می شوند

نوسانات ارزی ، تهدید یا فرصت؟

عضو انجمن لیزینگ ایران اظهار داشت : این موضوع از چند منظر قابل بررسی است :

اولاً افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینه نهاده های تولید و مالاً افزایش قیمت نهایی کالاهای تولید شده می گردد.دوماً این افزایش باعث کاهش واردات و کسری کالاهای وارداتی و در نتیجه رکود در صنعت حمل و نقل می گردد. سوماً قدرت خرید مردم کاهش یافته و رکورد تورمی را شاهد خواهیم بود. چهارماً با توصیف موارد فوق شرایط برای حضور و ورود شرکت های لیزینگ به این عرصه و بمنظور تسهیم هزینه های فی مابین تولید کننده و متقاضیان فراهم شده و می تواند در صورت اتخاذ استراتژی های تامین مالی درست و انتخاب بازارهای هدف خوب ، نسبت به توسعه فعالیت اقدام نمود. و در نهایت اینکه به همان دلیل شرایط اقتصادی بوجود آمده، شرایط باز پرداخت تسهیلات نیز با افزایش ریسک مواجه می شود لذا اعتبارسنجی به معنای عمومی آن در انتخاب بازار، هم در انتخاب کالای تولید شده و متقاضی حائز اهمیت است.

کلام آخر :

رسول اف خاطرنشان کرد : اگر امروز در سازمان شاهد یک ساختار مناسب و با استحکام شده ایم به لحاظ داشتن برنامه های زمانبندی شده و اجرای بی وقفه امور در چار جوب مقررات و قوانین بانک مرکزی و قوانین حاکم بر فضای کسب و کار کشور و مضافاً اجتناب از تکرار اشتباهات فاحش گذشته می باشد و با داشتن اعتقاد جدی به نظم و انضباط ، برنامه ریزی ، اصلاح روش ها شفاف سازی در کلیه زمینه ها و مالاً استقرار سازمان انشاء ا... خواسته ها و برنامه ها جامه عمل میپوشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس اما محقق
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
سراسر دروغ و‌تقلب توسط اقای حمید رسول اف و متاسفانه حیف و میل اموال لیزینگ دی و بی تخصصی و بی تدبیری از صفات بارز ایشان بوده و تحمیل ۲۶۰ میلیارد تومن زیان به شرکت مربوطه و خیانت به سهامداران محترم خانواده شهدا و بنیاد شهید