بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

افزایش قیمت گوشت به دلیل سوءمدیریت بازار این محصول

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل سوء مدیریت بازار گوشت سفید و قرمز در شرایط فعلی است.
کد خبر : ۱۸۸۹۶۶

به گزارش بورس نیوز، علی محمد شاعری در خصوص راهکارهای کاهش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار، گفت: در سال جاری بیش از سال گذشته به کشور گوشت وارد کرده‌ایم همچنین تولید داخلی در زمینه گوشت قرمز با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و میزان بارندگی بیش از میزان سال گذشته بوده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در خانه ملت با بیان اینکه 90 درصد نیاز کشور به گوشت قرمز از تولیدات داخلی تامین میشود و 10 درصد باقی مانده حدود 100 هزار تن است که تاکنون 130 هزار تن گوشت قرمز گرم و منجمد وارد کشور شده است، تصریح کرد: مقایسه میزان واردات و تولید گوشت قرمز نشان دهده بروز اتفاقاتی در کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مسئولین تنظیم بازار داخلی با سوء مدیریت، عدم هماهنگی و عدم نظارت بر فرآیند شبکه توزیع در سراسر کشور مواجه شده‌اند، عنوان کرد: علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل سوء مدیریت بازار گوشت سفید و قرمز در شرایط فعلی است.

شاعری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی که در کنترل بازار داخلی موثر هستند باید در شرایط کنونی وارد میدان شوند، اضافه کرد: در هر استان ستاد عملیاتی قوی برای تنظیم بازار داخلی گوشت سفید، قرمز و محصولات دیگری که ممکن است دچار سرنوشت مشابه شوند باید تشکیل داده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توطئه سازمان یافته در داخل کشور درحال شکل گیری است تا مردم را ناراضی کنند و قیمت‌ها را افزایش دهند تا در راستای تحریم‌ها قدم بردارند، گفت: هدف افرادی که به دنبال توطئه داخلی هستند ایجاد نارضایتی اجتماعی است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم ادامه داد: تقاضاهای روانی در جامعه و سایر مشکلات دست به دست هم داده اند تا شرایط کنونی ایجاد شود، در حال حاضر میزان تولید گوشت مرغ کشور بیش از نیاز بازار است اما با کمبود در بازار مواجه شده‌ایم.

شاعری در پایان با تاکید بر اینکه همه مسئولین از جمله مسئولین استانی باید وارد بازار شوند تا شرایط پیش آمده را کنترل کنند، خاطرنشان کرد: قیمت گوشت مرغ در بازار باید 11 هزار و 500 تا 12 هزار تومان باشد و دلیلی برای قیمت 14 هزار تومانی این محصول وجود ندارد، این موضوع یک پدیده غیر طبیعی است و باید مسئولین اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی به وظایف خود در این

شرایط عمل کنند زیرا حالت عادی وجود ندارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برای ساماندهی بازار گوشت انجام شود؛

جلوگیری از قاچاق دام زنده

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

واردات گوشت باکیفیت و عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

ارسال نظر