بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

سود مصرف‌کننده و مغازه‌دار در نمایشگاه های بهاره

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در این نمایشگاه‌ها از یک سو مصرف‌کننده به دلیل خرید کالای ارزانقیمت سود می‌برد و از سوی دیگر میزان فروش مغازه داران افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.
کد خبر : ۱۸۹۰۱۳

به گزارش بورس نیوز، محسن کوهکن با اشاره به نقش نمایشگاه‌های فروش بهاره در تنظیم بازار، گفت: در سال‌های اخیر شرایطی فراهم شده تا مغازه‌داران در روزهای پایانی سال در نمایشگاه‌های بهاره کالاها را با قیمت‌های کمتر نسبت به پاساژها در اختیار مردم قرار دهند. در این نمایشگاه‌ها از یک سو مصرف‌کننده به دلیل خرید کالای ارزانقیمت سود می‌برد و از سوی دیگر میزان فروش مغازه داران افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

نماینده مردم لنجان در خانه ملت با بیان اینکه قیمت کالاها و محصولات در بازارچه‌های فروش بهاره نسبت به پاساژها و مغازه‌ها کمتر است، افزود: کسب سود مناسب در بازه زمانی کوتاه مدت باعث تشویق مغازه‌داران برای حضور در نمایشگاه‌های بهاره است.

وی اظهار کرد: اصناف و مغازه داران باید خمیرمایه برپایی نمایشگاه‌های بهاره را تشکیل دهند. اگرچه هدف از ایجاد این بازارچه‌ها حمایت و پشتیبانی از مصرف‌کننده است اما منفعت تولیدکنندگان و فروشندگان نیز نباید فراموش شود و باید از آنها حمایت‌های لازم صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در صورتی که نمایشگاه‌های فروش بهاره در اختیار افرادی که جزو اصناف نیستند قرار گیرد مغازه‌دار نه تنها سودی از برگزاری این نمایشگاه به دست نمی‌آورد بلکه ضرر بسیاری را متحمل می‌شود. در حال حاضر که به شب عید نزدیک می‌شویم باید از تولیدکننده و مصرف‌کننده همزمان حمایت‌ شود و قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که از یک سو خریدار توان خرید داشته باشد و از سوی دیگر تولیدکننده نیز بتواند منافعی به دست آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های بهاره نظارت و کنترل دقیقی بر قیمت کالاهای عرضه شده صورت می‌گیرد بنابراین قیمت‌ها نسبت به مغازه بسیار کمتر است که این مهم می‌‌تواند در شرایط فعلی کمک خوبی به خانواده‌ها باشد از سوی دیگر تولیدکننده و فروشنده سود خوبی از شرکت در این بازارچه‌ها به دست می‌آورد چرا که حجم گسترده‌ای از کالاها ظرف مدت زمان کوتاهی به فروش می‌رسد و فروشنده می‌تواند نقدینگی زیادی در مدت کوتاه به دست آورد.

کوهکن با بیان اینکه در صورتی که قیمت کالاها در بازارچه‌های بهاره از مغازه‌ها کمتر نباشد فلسفه‌ای برای ایجاد این نمایشگاه‌ها وجود ندارد، تأکید کرد: در حال حاضر برای برخی خانواده‌ها حتی ۱۰ درصد کاهش قیمت‌ نیز می‌تواند بر میزان خرید آنها اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایشگاه‌های بهاره به ساماندهی و تنظیم بازار شب عید کمک کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

افزایش قیمت گوشت به دلیل سوءمدیریت بازار این محصول

رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

تامین مایحتاج مردم با ارز 4200تومانی

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

لزوم توزیع هدفمند گوشت

ارسال نظر