بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گاهی اوقات سرمایه گذاری مطلوب برای تولید کالا انجام می شود و به مرحله اجرا نیز می رسد اما در زمینه صادرات و تعامل با دیگر کشورها با مشکل مواجه خواهیم شد که این امر به دلیل کمبود ظرفیت رقابت پذیری در کشور اتفاق می افتد.
کد خبر : ۱۸۹۱۰۰

به گزارش بورس نیوز، معصومه زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید براساس یک استراتژی بلندمدت نگاه و نکرش دولت از تصدی گری به نظاره گری بازگردد، گفت: در این زمینه مجلس گام های خوبی را برداشته اما مهمترین مساله مربوط به اصل 44 بوده که در این زمینه نیز باید بررسی های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه تحریم در اقتصاد مبنتی بر نفت تاثیرگذار است،افزود: اعمال تحریم ها تاثیراتی را در رابطه پولی و بانکی بین ایران و سایر کشورها نیز به همراه خواهد داشت.

زرآبادی افزود: گاهی اوقات سرمایه گذاری مطلوب در کاری انجام می شود و به مرحله اجرا نیز می رسد اما در مرحله صادرات و تعامل با دیگر کشورها با مشکل مواجه خواهیم شد که این امر به دلیل کمبود ظرفیت رقابت پذیری در کشور اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری در صنایع از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: در سال های گذشته اقداماتی در این خصوص انجام شد اما کماکان اقتصاد ما مبتنی بر نفت بوده و صنایع اهمیت زیادی ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در راستای توسعه صادرات یا واردات باید روابط پولی و بانکی کشور با دیگر کشورها افزایش یابد، تاکید کرد: تحریم و عدم ارتباط پولی و بانکی با دیگر کشورها آسیب های فراوانی را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناطق آزاد عامل نجات و پویایی اقتصاد کشور محسوب می شوند، افزود: اما به دلیل تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های نادرست از ظرفیت های موجود در این مناطق به خوبی استفاده نشده است.

زرآبادی با اشاره به اینکه در مناطق آزاد ورود کالاها قوانین خاص خود را دارد و جدا از قوانین سرزمین اصلی است، گفت: اما شاهد ثبت سفارش در مناطق آزاد نیز بودیم همچنین قوانین سرزمین آزاد و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز به خوبی تفکیک نشدند.

وی با اشاره به اینکه اولویت در صادرات باید به گونه ای باشد که نتیجه آن در تولیدات داخل مشخص شود، افزود: واردات و صادرات کشور باید هدفمند انجام شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات انجام شده در زمینه واردات کشور صرفا موانعی را ایجاد کردند در حالی که باید مدیریت واردات انجام شود.

زرآبادی با بیان اینکه مدیریت واردات و هدفمندکردن صادرات باید در راستای حمایت از و شکوفایی تولید داخل انجام شوند، افزود: بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان از آشفتگی بین دستگاه‌های اجرایی و سیستم‌های سیاست‌گذاری و سامانه‌های قانون‌گذاری کشور رنج می برند بنابراین برای رفع این مشکلات باید یک سیستم یکپارچه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم تولیدکنندگان بعنوان ژنرال های این جنگ محسوب می شوند، گفت: بخش تولیدی کشور نیازمند تسهیل‌گری بوده اما تاکنون در این زمینه اتلاف وقت انجام شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

عرضه‌کنندگان در تالار نقره‌ای مکلف به تودیع تضامین/ راهکار پرداخت خسارت اتاق پایاپای به خریدار خارجی

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

عرضه‌کنندگان در تالار نقره‌ای مکلف به تودیع تضامین/ راهکار پرداخت خسارت اتاق پایاپای به خریدار خارجی

ارسال نظر