بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
وزیر اقتصاد از فعالان اقتصادی خواست درباره مسائل ارزی تا این اندازه منتقد بانک مرکزی نباشند چرا که بخشنامه‌های ارزی حاصل یک تصمیم جمعی است.
کد خبر : ۱۸۹۱۶۴

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند در آخرین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، از فعالان اقتصادی خواست درباره مسائل ارزی تا این اندازه منتقد بانک مرکزی نباشند چرا که بخشنامه‌های ارزی حاصل یک تصمیم جمعی است.

دژپسند از وزیران نفت، صنعت و اقتصاد به همراه رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان اعضای این کمیته نام برد و ضمن اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان کرد: تصور این بود این دستورالعمل به قدری شرایط را تسهیل کند که عرضه ارز صادراتی شدت بگیرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به توجه ویژه به صادرکنندگان بزرگ در این بخشنامه بیان کرد: بر اساس این بخشنامه صادرکنندگان می‌توانند به همان میزانی که ارز به کشور باز می‌گردانند، از مشوق‌های قانونی برخوردار شوند.

وی ضمن خواستار همکاری بخش خصوصی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، افزود: باید تا جایی که توان داریم، صادرات را تشویق کنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی یادآوری کرد: از ۴۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده تاکنون 8 میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از این رقم مربوط به فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کنفدراسیون صادرات:

در اقتصاد به رشد مثبت نرسیدیم

مدیرعامل بورس انرژی ایران مطرح کرد:

نفت خام یک کالای ویژه و خاص

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مطرح کرد:

احتراقی بودن 55درصد موتور خودروها در سال 2030

ارسال نظر