بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

بودجه پژوهش نفت در دنیا 150برابر ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در دنیا برای بودجه پژوهش نفت 150 برابر ایران هزینه می‌شود اما سهم پژوهش از بودجه وزارت نفت یک هزارم بودجه کل وزارت نفت است.
کد خبر : ۱۸۹۷۲۰

بودجه پژوهش نفت در دنیا 150برابر ایران

به گزارش بورس نیوز، سیدعلی ادیانی گفت: در دنیا برای بودجه پژوهش نفت 150 برابر ایران هزینه می‌شود اما سهم پژوهش از بودجه وزارت نفت یک هزارم بودجه کل وزارت نفت است. منابع مالی ایران برای پژوهش در تمام رده‌ها پایین‌تر از کشورهای دیگر است در حالی که پژوهش به برگ برنده پیشرفت و موفقیت در کشورهای پیش رفته تبدیل شده اما ایران از این امر مهم غافل مانده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس دهم بیان کرد: غول‌های نفتی 33 درصد درآمد خود را به پژوهش اختصاص می‌دهند اما شرکت‌های نفتی و پتروشمی ایران این کار را نمی‌کنند. منابع نفتی در ایران صرف تامین کالاها و مایحتاج ضروری مردم شده، به‌همین دلیل کمتر برای ایجاد زیرساخت‌ها توسعه و پژوهش صرف می‌شود. درواقع درآمد نفتی ایران تامین‌کننده نیازهای اساسی کشور است در حالی که کشورهای دیگر کالاها و مایحتاج ضروری مردم را طریق دیگر همچون مالیات و رونق صنایعی همچون گردشگری تامین می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید یک بار برای همیشه تصمیم گرفته و شیر نفت را ببندند و بودجه منهای نفت را در کشور ساماندهی کنند تا منابع نفتی به سمت ایجاد زیرساخت‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی رود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر