بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
رئیس کمیته ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت:

طرح بازآفرینی شهری می‌تواند طرح بسیار موفقی در حوزه شهرسازی

رئیس کمیته ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت: وی تصریح کرد:به نظرمن طرح بازآفرینی شهری می‌تواند طرح بسیار موفقی در حوزه شهرسازی باشد و قطعا این طرح می‌تواند بخش مسکن را به سمت جذب سرمایه‌گذاری سوق دهد.
کد خبر : ۱۸۹۷۷۶

به گزارش بورس نیوز، فرج‌الله رجبی به عملکرد یک ساله دولت در اجرای طرح بازآفرینی شهری، اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اقدامات محدودی برای اجرای این طرح صورت گرفته است، البته این مسئله دلایل بسیاری دارد که یکی از آن وضعیت اقتصادی کشور یکی از مهم‌ترین عوامل این حوزه محسوب می‌شود.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت افزود: در شرایط کنونی مشوق‌های لازم برای جذب سازندگان جهت اجرای طرح بازآفرینی شهری وجود ندارد و این مسئله سبب می‌شود که سازندگان مسکن بازار آزاد را به حضور در اجرای چنین پروژه‌هایی ترجیح می‌دهند.

وی تصریح کرد:به نظرمن طرح بازآفرینی شهری می‌تواند طرح بسیار موفقی در حوزه شهرسازی باشد و قطعا این طرح می‌تواند بخش مسکن را به سمت جذب سرمایه‌گذاری سوق دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری باید فرآیند انتخاب مجری یا سازنده و نوع و میزان مداخله دولت کاملا مشخص و شفاف شود. از طرف دیگر اجرای قوی طرح بازآفرینی شهری نیازمند یک ستاد اجرایی قوی و چابک است.

وی افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با تشکیل ستاد و شورای سیاست گذاری کوچک‌تر، طرح بازآفرینی شهری را به سرعت اجرایی و عملیاتی کند، اما تاکنون برنامه مشخصی برای نوسازی بافت های فرسوده ندیده ایم.

رئیس کمیته ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی براساس آمارها، کشور سالانه به حدود 900 هزار واحد مسکونی نیاز دارد، که بخشی از آن باید از طریق نوسازی بافت های فرسوده و ساخت مساکن جدید در این مناطق تأمین شود./


اشتراک گذاری :
ارسال نظر