بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
بررسی تحرکات حقوقی‎های بازار سهام در سال 97 نشان از حضور پرقدرت در نمادهای «کگهر» و «دروز» دارد. البته در آن سوی ماجرا، «غنوش» به همراه «همکاران» مغضوبین این قشر بودند.
کد خبر : ۱۸۹۸۳۱

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در سال 97 حقوقیهای فعال در بورس تهران حدود 679 هزار میلیارد ريال سهام خرید و در مقابل 684 هزار میلیارد ريال فروخته‎اند.

در سال 97 حقوقی‎ها کدام سهم‎ها را نشانه رفتند / «دروز» در کنار «کگهر» ایستاد

حقیقیهای بازار حضور پررنگ‎تری داشتند و در برابر 872 هزار میلیارد ريال خرید سهم، 846 هزار میلیارد ريال فروش داشته‎اند.

تحرکات حقوقیها در دوره 12 ماهه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، برآیند ورود آنها در نماد «کگهر» به 46 درصد رسید که بیشترین حضور را نشان میدهد. «کگهر» اواخر آبان ماه طی فرایند عرضه اولیه، کار خود را در بازار فرابورس آغاز کرد که تا پایان اسفند ماه، در مجموع 31 درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

«دروز» دیگر نماد بازار سهام بود که میزان خرید حقوقیها در طول سال 40 درصد بیش از فروش بود. «اخابر» نیز در این لیست در جایگاه سوم ایستاد.

در تصویر زیر 20 نماد که بیشترین برآیند ورود حقوقیها در مجموع سال 97 را داشتند را مشاهده میکنید.

در سال 97 حقوقی‎ها کدام سهم‎ها را نشانه رفتند / «دروز» در کنار «کگهر» ایستاد

در طرف دیگر، «غنوش» مورد قهر حقوقیها واقع شد و این قشر از معامله‎گران، بیشترین حضور را در سمت عرضه داشتند. «همکاران» و «پردیس» نیز دیگر نمادهایی بودند که بیشترین برآیند خروج حقوقیها را به نام خود ثبت کردند.

در سال 97 حقوقی‎ها کدام سهم‎ها را نشانه رفتند / «دروز» در کنار «کگهر» ایستاد

به طور کلی در سال 97 سمت عرضه اندکی نسبت به سمت تقاضا سنگینی بیشتری داشت. 1551 هزار میلیارد ريال خرید سهم از جانب حقیقیها و حقوقیهای بازار سرمایه انجام گرفت و در سوی معاملات، 1530 هزار میلیارد ريال نیز فروش به ثبت رسید.

به نظر شما، در سال 98 کدام سهم‎ها مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار می‎گیرد؟!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کمباین‌های این شرکت در زمین تجدید ارزیابی؛

آیا خاطره «تپکو» در «تکمبا» تکرار می‌شود

ارسال نظر