بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۴ سنت یا یک درصد افزایش یافت و به ۶۸.۲۲ دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۱۸۹۹۳۸

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۴ سنت یا یک درصد افزایش یافت و به ۶۸.۲۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت در سه ماهه اول سال میلادی جاری ۲۷ درصد رشد قیمت داشت.

بهای معاملاتی آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۳ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۰.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۳۲ درصد رشد داشت.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کاهش تولید اوپک و غیراوپک امسال از قیمت نفت پشتیبانی کرده و نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری آمریکا و چین را تحت‌الشعاع قرار داده است. همچنین نظرسنجی اخیر رویترز نشان می دهد تحلیلگران خوش بینی محتاطانه‌ای نسبت به بالا رفتن قیمت‌های نفت در سال ۲۰۱۹ دارند.

از سوی دیگر هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۳.۱۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۲۸۶.۳۵ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از هشتم مارس بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا حدود ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۲۹۷.۹۰ دلار رسید.

بازارهای سهام آسیا تحت تأثیر آمار مثبت از فعالیت کارخانه‌ای در چین و نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین صعود کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۵.۱۶ دلار رسید. قیمت هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۸۴.۷۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حدود یک درصد صعود کرد و در ۸۵۳.۳۸ دلار ایستاد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر