بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: یک سامانه هوشمند برای مدیریت بحران‌های مختلف در کشور وجود ندارد و از طرفی نیروهای واکنش سریع هم برای مقابله با بحران‌ها در کشور نداریم.
کد خبر : ۱۸۹۹۵۸

به گزارش بورس نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به سیلابی که این روزها در کشور اتفاق افتاده و نحوه مدیریت آن از سوی مسئولان اظهارکرد: درباره تحلیل سیل اخیر باید به این نکته توجه کنیم که کشور بعد از مدت‌ها وارد یک ترسالی شده است و ظاهرا دیگر با بحران خشکسالی مواجه نیستیم و این امر نوع نگاه خاص مدیریتی را می‌طلبد.

نماینده مردم در مجلس دهم توضیح داد: همه مسئولان از وجود چنین اتفاقات ناشی از سیل در کشور باخبر بودند. در حال حاضر با وجود این سیلاب‌ها کشور دچار مشکل شده است اما در این رابطه نکته‌ای وجود دارد و آن هم این است که بالاخره علم پیشرفت کرده است و طبق سامانه‌های هواشناسی میزان بارندگی و مدت آن از روزهای گذشته مشخص می‌شود و این سامانه‌ها تمام اتفاقات را درنقطه‌های مختلف به ما اعلام می‌کنند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت ادامه داد: واقعا اینکه بگوییم این سیل غیرمنتظره بوده غیر قابل قبول است، زیرا در این شکی نیست که همه از وجود این اتفاقات طبق هشدارهای سازمان هواشناسی در جریان بودند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به روش مقابله مدیریت بحران مسئولان با بحران‌ها مختلف اشاره و تاکید کرد: به هر حال اینکه کسی بگوید برنامه‌ای در مقابله با این سیلاب نداشتیم و غافل بوده‌ایم؛ غیرقابل قبول است،

وی ادامه داد: مدیریت بحران در کشورمان تقریبا به روش سنتی است و به روش‌های پیشرفته برای مقابله با بحران عادت نداریم و این را هم مکررا بیان کرده‌ام که در این مواقع یک چک لیستی در اختیار دستگاه‌ها نبوده است و همیشه در این مواقع مسئولان برای مدیریت بحران دور هم جمع می‌شوند و سعی می‌کنند با صحبت کردن مشکل را حل کنند که خود این نوع مدیریت کردن یک اشکال اساسی است.

جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: یک سامانه هوشمند برای مدیریت بحران‌های مختلف در کشور وجود ندارد و از طرفی نیروهای واکنش سریع هم برای مقابله با بحران‌ها در کشور نداریم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بورس کالا، مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی

با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

دستور وزیر صنعت به شهرک های صنعتی

ارسال نظر