بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل بورس تهران گفت: بورس اوراق بهادار تهران با نگاهی به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و با توجه به جایگاهی که به عنوان هماهنگ کننده اصلی فعالیت‌های بازار سهام و اوراق بهادار بوده، اولین رکن بازار سرمایه است که برنامه‌ریزی استراتژیک را به عنوان وظیفه اصلی مدیریت ارشد اقتصاد ایران انجام می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۹۹۹۳

به گزارش بورس نیوز، علی صحرائی اظهار کرد: بورس اوراق بهادار تهران با نگاهی به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و با توجه به جایگاهی که به عنوان هماهنگی اصلی فعالیتهای بازار سهام و اوراق بهادار بر عهده دارد، اولین رکن بازار سرمایه است که برنامه‌ریزی استراتژیک را به عنوان وظیفه اصلی مدیریت ارشد اقتصاد ایران انجام می‌دهد.

صحرائی در خصوص نمای کلی بورس تهران گفت: صنایع بورسی امسال به ۴۰ صنعت افزایش پیدا کرده‌اند و ابزارهای مالی موجود در بورس تهران شامل سهام و حق تقدم، آتی تک سهم، آتی سبد سهام، اختیار معامله سهام، اختیار فروش تبعی، اوراق مشارکت، انواع صکوک، صندوق‌های قابل معامله، صندوق زمین و ساختمان است.

وی گفت: سهم بازار سرمایه از تامین مالی شرکت‌های اقتصادی، ارتقای سهم در تأمین مالی فعالیت‌های مولد اقتصادی به‌کارگیری مقررات و رویه‌های مؤثر برای حفظ سلامت بازار و رعایت حقوق سهامداران، توسعه دانش مالی و گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و سهامداری در کشور، توسعه مستمر دارایی‌های فیزیکی و سرمایه انسانی شرکت و خلق ارزش برای سهامداران از اهداف کلان بورس اوراق بهادار تهران به شمار می‌رود.

مدیرعامل بورس تهران بیان کرد: نوآوری و راه اندازی ابزارهای جدید اوراق بدهی مانند اوراق مشارکت و صکوک از موضوعات استراتژیک بورس تهران برای ارتقای سهم بازار سرمایه در تأمین مالی فعالیت­‌های مولد اقتصادی است.

صحرائی گفت: بورس تهران با ایجاد بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران و اصلاحات ریزساختارها، نظارت بر بازار و ارتقای سامانه‌ها، ایجاد معاملات برخط بازارگردانی، ایجاد تالارهای منطقه‌ای و ایستگاه‌های معاملاتی و ایجاد معاملات الگوریتمی اقدام کرده است که می‌تواند به ارتقای سهم بازار سرمایه در تأمین مالی فعالیت‌های مولد اقتصادی، تعمیق و گسترش بازار و توسعه و تسهیل دسترسی به آن با بهره گیری از فناوری و فرآیندهای به روز، توسعه دانش مالی و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری و سهامداری در کشور و خلق ارزش برای سهامداران بیانجامد.

مدیرعامل بورس تهران در پایان گفت: کمی با مشکلاتی نظیر فرسودگی ابزارآلات مواجه هستیم که آن هم به این علت است که با وجود تحریم‌ها، توانایی خریداری ابزار از کشورها را نداشتیم اما در تلاشیم تا باهمکاری دانشگاه تهران سیستم‌ها را بروزرسانی کنیم. بازار سرمایه این روزها تشنه تزریق نقدینگی سرگردان در جامعه است و باید این روند ادامه پیدا کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی مدیرعامل شرکت بورس تهران انجام شد؛

انتصاب معاون امور ناشران و اعضا بورس تهران

ارسال نظر