بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
ضعف در تحلیل شرایط و صورت‌های‌مالی، مشکل نخست فعالان‌بازار؛

استقبال از شرکت‌های ورشکسته خودروسازی با انتشار گزارش‌های متاثرکننده

میزان پوشش در حدود 5‌درصدی مبالغ فروش شرکت در اسفند ماه سال 1397 در مقایسه با فروش کل سال، نشان‌دهنده وضعیت نگران‌کننده و مبهم این شرکت است.
کد خبر : ۱۹۰۰۰۹

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، قدر مسلم انتخاب گزینه‌های سرمایه‌گذاری و سهام شرکت‌های زیانده، اگرچه ممکن است در مقاطعی به کام سهامداران و سرمایه‌گذاران باشد، اما بی‌شک در بلندمدت موجبات شناسایی زیان‌هایی هنگفت خواهد بود.

در شرایطی این روزها فعالین بازار سرمایه با اشتیاقی وصف‌نشدنی مشغول خرید سهام شرکت‌های ورشکسته و زیانده خودروساز هستند که گزارش‌های عملکرد این شرکت‌ها خبر از شرایط بسیار نامطلوب و شناسایی زیان‌هایی هنگفت در پایان سال مالی 1397 دارد.

ضعف در تحلیل شرایط و صورت‌های مالی، مشکل نخست فعالین بازار سرمایهاستقبال از شرکت‌های ورشکسته خودروسازی با انتشار گزارشات متاثرکننده

همانگونه که در جدول بالا نیز مشاهده می‌شود، میزان پوشش در حدود 5 درصدی مبالغ فروش شرکت در اسفند ماه سال 1397 در مقایسه با فروش کل سال، نشاندهنده وضعیت نگران‌کننده و مبهم این شرکت است.

از دیگر نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به تولید تنها 57 دستگاه ولوو در آخرین ماه سال 1397 اشاره داشت که خبر از تعطیلی بخش بزرگی از خطوط تولید این شرکت دارد.

کاهش شدید فروش، افزایش چشمگیر هزینه‌های تهیه مواد اولیه در کنار هزینه‌های مالی بحرانی، از مهمترین دلایل ورشکستگی نه‌چندان دور این شرکت است. 

1306 ریال زیان به ازای هر سهم در 9 ماهه ابتدایی سال در کنار پوشش نامناسب فروش ماه‌های انتهایی سال و کاهش در حدود 15 درصدی این مبلغ، تا حدود زیادی گویای ریسک بالای خریداران سهام این شرکت و البته شرکت‌های هم‌گروهش است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر