بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخورد قاطع با گران‌فروشی، فساد و جرایمی مانند قاچاق کالا‌های اساسی، می‌تواند از ادامه روند صعودی قیمت موادغذایی جلوگیری کند. در این شرایط یارانه‌‌ تامین کالاهای اساسی به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد.
کد خبر : ۱۹۰۰۴۹

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا منصوری از افزایش قیمت سرسام‌آور موادغذایی در هفته‌های اخیر انتقاد و اظهار کرد: برخورد قاطع با گران‌فروشی، فساد و جرایمی مانند قاچاق کالا‌های اساسی، می‌تواند از ادامه روند صعودی قیمت موادغذایی جلوگیری کند. در این شرایط یارانه‌‌ تامین کالاهای اساسی به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت ادامه داد: در حال حاضر که کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و با تحریم دست و پنجه نرم می‌کند مدیریت علمی و کارآمد می‌تواند گره‌گشا باشد این در حالی است مدیران کشور ضعیف عمل کرده و به درستی به وظایف خود عمل نکردند.

وی با اشاره به برخورد ضعیف قوه قضائیه با تخلفات تاکید کرد: در صورتی که قوای مجریه و قضاییه به درستی به وظایف خود عمل می‌کردند شاهد افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها در شرایط کنونی نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برای تنظیم بازار و مبارزه با فساد قوانین بسیاری در کشور وجود دارد. اشتباهات مکرر مسئولان اجرایی زمینه گرانی موادغذایی را در هفته‌های اخیر رقم زد، مردم نباید هزینه و تاوان سوءمدیریت مسئولان را بپردازند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اقتصاد دولتی، ادامه داد: واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی به ساماندهی بازار کمک می‌کند.

منصوری درباره اینکه سازمان‌های تعزیرات، بازرسی و قوه قضاییه باید برای کنترل قیمت کالاها تمام توان خود را به کار برند، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول تنطیم بازار است و در این مدت نیز درباره این مساله کوتاهی‌های بسیار داشته اما در صورت گران‌فروشی نهادهای نظارتی باید برخورد کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس برخی ادعاها مبنی بر اینکه حضور همزمان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت در امر تامین کالاهای اساسی موردنیاز کشور باعث نابسامانی بازار شده، را رد کرد و گفت: حضور دو وزارتخانه تا حدودی باعث نظارت بیشتر بر این حوزه می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون کنونی چک سفید امضا به دولت است

رییس ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، گفت:

نقش مجلس برای مقابله با قاچاق کالا و ارز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

اولویت تامین ارز برای کالاهای اساسی در قانون بودجه

ارسال نظر