بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
مدیرعامل بورس کالا گفت: یکی از برنامه‌های این بورس‌ در سال جدید عرضه صندوق‌های کالایی بر روی محصولات کشاورزی است. از این طریق سرمایه‌های سرگردان برای تامین مالی بخش کشاورزی جذب می‌شود.
کد خبر : ۱۹۰۱۵۹

جذب سرمایه های سرگردان برای تامین مالی بخش کشاورزی

به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی‌نژاد درباره نامگذاری امسال با شعار «رونق تولید» در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های بورس کالا در سال 98 اظهار کرد: بورس ‌کالا در طول فعالیت خود قراردادهای معاملاتی متنوعی ایجاد کرده و در سال‌ جدید و سال‌های آینده نیز قصد دارد محصولات جدیدی را به‌عنوان دارایی‌های پایه ابزارهای موجود معرفی کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های این بورس‌ در سال جدید عرضه صندوق‌های کالایی بر روی محصولات کشاورزی است. از این طریق سرمایه‌های سرگردان برای تامین مالی بخش کشاورزی جذب می‌شود.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های بورس کالا با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان دارایی پایه جدید برای بازارهای آتی و اختیار معامله به فعالان بازار معرفی شود و بازار مشتقه را توسعه دهد.

مدیرعامل بورس کالا بیان کرد: در بخش گواهی سپرده کالایی، بورس‌ کالا در حال حاضر مقدمات تاسیس بازار گواهی سپرده مس و میلگرد را فراهم کرده که در صورت موافقت سازمان بورس در سال جاری معاملات گواهی سپرده کالایی روی این دو محصول جدید نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر توسعه دارایی پایه روی ابزارهای موجود، قصد داریم ابزارهای جدیدی را نیز در سال جدید به فعالان اقتصادی معرفی کنیم که در این زمینه راه‌اندازی معاملات «اوراق خرید دین» به‌عنوان یک ابزار تامین مالی جدید و راه‌اندازی معاملات «حق امتیاز» از برنامه‌های سال‌جاری بورس‌ کالای ایران است.

سلطانی‌نژاد بیان کرد: معاملات اوراق خرید دین در صورت راه‌اندازی، باعث گشایش در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود و از این طریق افزایش نقدشوندگی دارایی‌های مالی راکد تولیدکنندگان را نیز به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل بورس کالا توضیح داد: با راه‌اندازی اوراق حق امتیاز و توسعه این بازار نیز بورس‌ کالا می‌تواند به افزایش شفافیت کمک کند، گفت: علاوه بر این در راستای توجه بیشتر به نیاز مشتریان، در سال جاری روش‌های معاملاتی و تسویه جدیدی در بازار فیزیکی معرفی خواهد شد و با فراهم کردن امکان انجام معاملات تقاضامحور (مبتنی بر مناقصه) و فراهم کردن امکان انجام تسویه چندمرحله‌ای در معاملات برخی نیازهای فعلی عرضه‌کنندگان و خریداران کالا در بورس‌کالا مرتفع خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر