بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
برای افزایش همکاری میان اعضا طراحی شد؛

راه‌اندازی پلتفرمی در بستر فناوری اطلاعات

مدیرعامل سمات گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران برای ارتقاء و انسجام بیشتر در میان اعضای این نهاد بین‌المللی، راه‌اندازی پلتفرمی در بستر فناوری اطلاعات (I.T) با نام «موج» را طراحی کرده است تا همکاری‌ها میان اعضا افزایش یابد.
کد خبر : ۱۹۰۲۰۶

راه‌اندازی پلتفرمی در بستر فناوری اطلاعات

به گزارش بورس نیوز، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران که برای نخستین بار به عنوان نایب رئیس ACG در این نشست حضور پیدا کرد، اظهار کرد: این نهاد بین‌المللی از بدو تاسیس خود پیشرفت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف داشته به طوری که اعضا تفاهمنامه‌های متعددی منعقد و همکاری‌های مشترک زیادی با یکدیگر داشته اند.

فهیمی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اعضای شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه ملموس نبودن نتایج و دستاوردهای جلسات این نهاد بین‌المللی و حرکت نکردن به سمت ایجاد بازارهای مشترک است.

نایب رئیس ACG افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران برای ارتقاء و انسجام بیشتر در میان اعضای این نهاد بین‌المللی، راه‌اندازی پلتفرمی در بستر فناوری اطلاعات (I.T) با نام «موج» را طراحی کرده است تا همکاری‌ها میان اعضا افزایش یابد.

مدیرعامل سمات بیان کرد: براساس این طرح تمام اعضای گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه می‌توانند اطلاعات، تحقیقات، پروژه‌ها، کارگروه‌ها، قوانین و مقررات و... خود را در یک بستر الکترونیکی به اشتراک بگذارند و از طریق این فضای امن از تجربیات و دستاوردهای سایر اعضاء استفاده کنند.

"لی بویانگهایی" رییس کره ای ACG نیز در این نشست با استقبال از پیشنهاد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران، این طرح را بسیار بلند پروازانه توصیف کرد و گفت: ایران، پروژه منحصر به فردی به این گروه ارائه کرده است که به طور حتم اجرای آن می‌تواند تحول شگرفی در روند فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی ایجاد کند.

وی ادامه داد: طرح شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران باید در کارگروه‌های تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا دستورالعمل‌ها، چارچوب‌ها و روند اجرایی آن مشخص شود.

در ادامه این جلسه، نمایندگان شرکت‌های سپرده‌گذاری پاکستان، هند، چین، هنگ کنگ ، سریلانکا، فیلیپین و بنگلادش در سخنانی با استقبال از طرح شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران، آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کردند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود؛

عرضه صکوک اجاره به شرکت ریل‌پرداز سیر از طریق فرابورس

در شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران اتفاق افتاد؛

سمات عضو ACG شد

مشاور فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت:

ایجاد سامانه برگزاری الکترونیکی مجامع به پیمانکاری خبره نیاز دارد

ارسال نظر