بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: در سال جاری تاکنون ۱۰ مورد انواع صکوک به ارزش بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال سررسید شده و مبلغ اقساط و اصل این اوراق در مواعد مقرر پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۸۷۴۶۹

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا ابوترابی ضمن تشکر از بانیان صکوک بابت پرداخت به موقع اقساط این اوراق گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان دی ماه بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال اقساط انواع صکوک از سوی بانیان اوراق به حساب شرکت های واسط مالی واریز شده و سپس توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان این اوراق واریز شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، با اشاره به اهمیت وصول به موقع اقساط انواع صکوک و واریز آنها به حساب دارندگان اوراق در مواعد مقرر افزود: این شرکت با همکاری شرکت رایان بورس، سامانه پیامکی جهت یادآوری سررسید اقساط را به اعضای هیات مدیره بانیان و نمایندگان ضامنین مربوط راه اندازی کرده و این سامانه از ابتدای بهمن ماه سال جاری وارد فاز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۱۰ مورد انواع صکوک به ارزش بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال سررسید شده و مبلغ اقساط و اصل این اوراق در مواعد مقرر پرداخت شده است.

ابوترابی در ارتباط با انتشارهای پیش رو هم بیان کرد: در حال حاضر، موافقت اصولی ۹ مورد انواع صکوک اجاره، منفعت و رهنی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده که در مراحل مختلف جهت کسب مجوز انتشار است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه مطرح کرد:

بازار سرمایه و پول موثر در تامین مالی بخش های اقتصادی

برای افزایش همکاری میان اعضا طراحی شد؛

راه‌اندازی پلتفرمی در بستر فناوری اطلاعات

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود؛

عرضه صکوک اجاره به شرکت ریل‌پرداز سیر از طریق فرابورس

در شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران اتفاق افتاد؛

سمات عضو ACG شد

ارسال نظر