بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
هند در سال مالی گذشته حدود ۵ درصد نفت بیشتری از ایران خریده است؛ زیرا شرکتهای هندی پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نوامبر خرید نفت ایران را افزایش دادند.
کد خبر : ۱۹۰۲۶۶

هند حدود ۵ درصد نفت بیشتری از ایران خریده است

به گزارش بورس نیوز، هند در سال مالی گذشته حدود ۵ درصد نفت بیشتری از ایران خریده است؛ زیرا شرکتهای هندی پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نوامبر خرید نفت ایران را افزایش دادند.

باوجود محدود شدن خرید هند از تهران توسط واشنگتن، پالایشگاه‌های هند حدود ۴۷۹۵۰۰ بشکه نفت در روز در 2018-2019 از ایران خریدند که نسبت به ۴۵۸هزار بشکه در روز سال قبل افزایش داشت.

آمریکا در نوامبر تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرد ولی یک معافیت ۶ماهه به ۸ کشور از جمله هند داد که به آنها اجازه واردات مقدار محدودی از نفت ایران را می‌داد و فقط اجازه داشت روزانه ۳۰۰هزار بشکه نفت تا اوایل ماه مه از ایران بخرد.

اما در ماه مارس واردات نفت هند از ایران به ۴۰۵هزار بشکه در روز رسید. یعنی حدود ۵۶ درصد بالاتر از فوریه، ولی این مقدار حدود ۶ درصد کمتر از خرید در همین ماه در سال گذشته بود.

از نوامبر که هند معافیت از تحریم‌ها را دریافت کرد، فقط شرکت نفت دولتی هند، شرکت بهارات پترولیوم، هیندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور از ایران نفت خریده‌اند.

کل واردات هند از ایران در 2018-2019 کمتر از ۵۰۰هزار بشکه در روزی بود که ایران امید داشت به دومین مشتری بزرگ خود بعد از چین بفروشد. پالایشگاه‌های هند خرید از ایران را در آوریل و اکتبر ۲۰۱۸ بالا بردند.

در سه‌ماهه اول ۲۰۱۹، هند حدود ۴۰ درصد نفت کمتری از ایران وارد کرد یعنی حدود ۳۱۳۴۰۰ بشکه در روز.

پالایشگاه‌های هند هنوز سفارشی برای خرید نفت ایران در ماه مه نداده‌اند چون از تمدید معافیت‌های واشنگتن اطمینان ندارند.

هند می‌خواهد به خرید ۳۰۰هزار بشکه در روز نفت ایران ادامه دهد.

پالایشگاه‌ها سفارشاتی برای خرید ۸میلیون بشکه در آوریل داده‌اند ولی با تأخیر محموله‌های ماه مارس، مقادیر بیشتری نفت در بنادر هند در ماه جاری تحویل داده می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر