بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
مزیت مهم سوق دادن نقدینگی به سمت بورس، حفظ ارزش منابع به منظور دستیابی به سود و ارزش افزوده است.
کد خبر : ۱۹۰۲۷۷

به گزارش بورس نیوز، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی ضمن بیان این مطلب گفت: بی شک سال 98 برای اقتصاد ایران می تواند سالی بسیار سخت باشد حتی سخت تر از سال گذشته اما؛ تقویت برخی حوزه ها مانند بازار سرمایه می تواند اثرات این سختی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: تقویت بازار سرمایه به لحاظ ماهیت سرمایه‌پذیری و نقش محرکی که در چرخه تولید دارد در شرایط فعلی بسیار مهم است می تواند بر روس گذر از رکود تورمی به اقتصاد ایران کمک کند.

آقا بزرگی تاکید کرد: بازار سرمیاه و سایر بازر های سرمایه ایی با هم یک تفاوت عمده دارند به نام شفافیت. یعنی شما در هیچکدام از بازار ها جز بورس نمی توانید شفافیت شرکتی، خرید و فروش را لمس کنید اما بازار سرمایه این امکان بزرگ را در اختیار جامعه می گذارد.

وی ضمن اشاره به نیاز جامعه اقتصادی کشور به شفافیت گفت: اولن اقدام در این راه، طراحی سیستم پذیرش و تدوین ضوابط ورود شرکت ها به بازار سرمایه است. این بستر با حضور اکثریت بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند شفافیت در مجموعه‌های مختلف صنایع و در نهایت، کل اقتصاد را در پی داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی تصریح کرد: یکی از وجه های تمایز های مهم بورس با سایر بازر ها این است که پس از پذیرش شرکت ها، نظارت بر عملکرد و شفافیت ایشان با قدرت بیشتری ادامه پیدا می کند و این مهم توسط نهاد ناظر محقق می شود.

وی وجود نقدینگی سرگردان در کشور را دلیل اصلی نوسانات و تلاطم های اقتصادی در کشور دانست و افزود: بیش از 1700 میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد. در حالی که اگر این نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت می‌کرد، نه تنها به تخریب بازار منجر نمی‌شد، بلکه زمینه رشد و شکوفایی بیشتر صنایع کشور و افزایش تولید داخلی را باعث می‌شدکه کاهش بیکاری و بهبود معیشت زندگی مردم را نیز به دنبال داشت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر