بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به پانچینگ در یک پالایشگاه و سیاهی زغال‌سنگ که سودای طلا شدن دارد.
کد خبر : ۱۹۰۲۸۶

تنها یک هُل باقی مانده بود/ عوارضی در جاده مخصوص تا گعده‌نشینی سیمانی‌ها
به گزارش بورس‌نیوز، فقط یک هُل باقی مانده بود، یک هُل تا شاید شاخص از 197 هزار واحد عبور کند تا فضای سرمایه‌گذاری کشور یک تنه به بازارهای موازی سکه و دلار بزند تا در سالی که رشد و سبزپوشی شاخص‌ها چاشنی بهاری پیدا کرده، سهامدار و نقدینگی جدیدی را به بازار معرفی کند.
درحالی که سیمانی‌ها امروز برای پی‌ریزی شاخص اعلام آمادگی کردند و بازار روی این فونداسیون مانور داد که گعده‌نشینی سیمانی‌ها برای نرخ‌گذاری جدیدی هنوز به اتمام نرسیده اما شک‌وابهاماتی از سوی کارشناسان مطرح شد که همانند لرز پس از خوردن خربزه، نوای بندری را به تن 
 و جانمان تزریق کرد.
اگرچه روند مثبت و صعودی شاخص کل، امروز این امیدواری را در دل فعالان بازار ایجاد کرد که سقف های قبلی شکسته شده و سقف های جدید لمس خواهد شد؛ اما برخی کارشناسان  بازار سرمایه به این موضوع خوشبین نیستند. گفته می شود بعد از قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی توسط امریکا، شاخص عمدا مثبت نگه داشته شده تا نشان دهیم این موضوع اثری بر اقتصاد ما ندارد.

«خبری از دل این هلدینگ»
تکمیل یکی از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی از طریق هلدینگ بزرگ پتروشیمی باعث خبرسازی فراوانی برای این مجموعه شده و تا آنجایی که از راه‌پله‌های این هلدینگ شنیده شده، آخرین مرحله ساخت پالایشگاه «پانچینگ» باقی مانده و بزودی خبرهای خوبی از آن به گوش می‌رسد البته شاید گفته شود که نزدیک به 95درصد از مراحل ساخت تمام شده است اما این مرحله، برای خود پروژه‌ای عظیمی بوده که باید دندان روی جگر گذاشت.

«سیاهی پوست‌گردو روی دست سهامدار»
روند قیمت جهانی زغال‌سنگ فعالان بازار را خوش‌بین به رشد کرده تا از زغال به طلا برسند اما اینبار نیز از صداهایی از راه‌پله‌ سنبده سده که رکود داخلی فعلا دست زغالسنگی‌ها را در پوست گردو گذاشته و شرکت‌های زغال‌سنگی خیلی به رشد سودآوری امیدی ندارند اما همیشه اقتصاد ایران سورپرایزهای خود را دارد زیرا از دل حباب رکود زغا‌ل‌سنگی را پدید آورده که بیش از آنکه به قیمت جهانی تکیه دهد دست رفاقت را روی شانه قیمت فولاد می‌گذارد.

«نرخی از نوع لوله»
آخرین شنیده ها از حوزه قوطی و پروفیل بر مبنای محصول مبتنی بر ورق ضخامت 2 میلیمتر، با کاهش تا50 تومانی در برخی از مبادی این حوزه حکایت دارد.
قیمت پروفیل از 6300تا 6500تومان اعلام می گردد.

«قراردادی که فسخ شد اما اعتبار دارد» 
تیری بلور اعلام کرده که رنو از دوربرگردان «جاده مخصوص» به مسیر اصلی خود یعنی «جاده تحریم‌ها» بازگشته اما مدیران خیابان سمیه اعلام کرده‌اند که این خودروساز را بر سر عوارضی گیر خواهند انداخت و باردیگر با خواهش، بسته جدیدی را برای همکاری با آنها، پیشنهاد خواهند داد؛ حال باید دید که اهالی ساختمان سمیه دست‌اندازی برای خروج رنو دارد یا آنکه آزادراه تحریم‌ها، محدودیت سرعت ندارد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
باسلام سیمان سپاهان باظرفیت بالای 3میلیون تن در سال تاسیس هر میلیون تن سیمان 100 میلیون یورو حساب کنیم قیمت یورو 15500 به عبارتی می شود 300000000 یورو ضربدر 15500 هر یورو جمع 4650 میلیارد تومان تقسیم بر 2450000000 قیمت هر سهم 1897 تومان در میآید بغیر از زیر مجموعه الان 150 تومان قیمت سهم خنده دار نیست