بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
از وزارتخانه جنب خیابان آزادی، حکم تصدی فردی بر صندلی چرمی سازمان بازنشستگی زده شده که تنها در کارنامه خود ریاست شبکه قرآن را عهده دار بوده و این انتصاب از دور بیشتر شبیه کادوی عید بوده است.
کد خبر : ۱۹۰۰۳۴
التماس به تنها ناخدای تامین مالی برای بیلبوردهای پارک‌وی  /  «بازنشستگان» ناراضی از مستاجر جدید خیابان آزادی

به گزارش بورس‌نیوز، تزریق ژن خوب به وزارتخانه‌ها و بالعکس در سال 98 نیز ادامه دارد تا جای خالی خبر مربوط به این قشر هیچگاه احساس نشود.

از وزارتخانه جنب خیابان آزادی، حکم تصدی فردی بر صندلی چرمی سازمان بازنشستگی زده شده که تنها ساکن خیابان جام‌جم بوده و در کارنامه خود ریاست شبکه قرآن دیده می‌شود که این انتصاب از دور بیشتر شبیه کادوی عید بوده، موجی از انتقادها را برانگیخته زیرا ارتباط خویشاوندی این فرد با وزیر در شبکه‌های احتماعی بالا گرفته است.

اما برخلاف انتقادها این مدیر تازه جلوس کرده رابطه خویشاوندی با محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه و تامین اجتماعی ندارد و ظن آنکه این فرد فرزند یا اقوام نزدیک امیر صالحی فرمانده سابق ارتش باشد، منجر به تلقی اشتباه از این رابطه با انتصاب بر صندوق بازنشستگی کشوری شده است.

پیش از این صندوق بازنشستگی کشوری با تصمیم‌سازی‌های هنگفت و غیر قابل جبرانی همچون واگذاری سهام شرکت‌های سودآوری همچون ملی مس، فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری توسعه و‌ معادن به قیمت ناچیز و سپس خرید بیهوده سهام مدیریتی شرکت بیمه ملت از سبد دارایی‌های بیمه ایران کرد که پس از گذشت دوسال به زحمت به نرخ خرید خود رسیده است. 

در شرکت‌های تابعه این صندوق، وجود ژن‌های خوب و فرزندان مقامات دولتی و حاکمیتی، مدیران چند شغله و دو‌تابعیتی بازنشسته همچنان به چشم می‌خورد. 

میعاد صالحی که متولد دهه شصت شمسی است با علی فروغی مدیر جوان شبکه سوم سیما و بشیری از دیگر مدیران این سازمان رابطه دوستی محکمی دارد و در یک طیف فکری گام برمی‌دارند.

جیب‌خالی بورسی‌ها برای تامین‌مالی نمایشگاه!
در حالی سازمان بورس طی برگزاری نمایشگاه سال جاری تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا با سیلی صورت خود را سرخ نگاه دارد که بنیه کارمزدهای دریافتی بورس‌های تابعه این سازمان حاکی از فربه شدن حساب‌های آنها در پایان اسفندماه ۹۷ را داشته که شاید سازمان بورس از التماس به تنها ناخدای صندوق ۳۰هزار میلیارد تومانی در بازارسرمایه برای خالی نگذاشتن بیلبوردهای اطراف پارک‌وی نجات دهد. 

باید دید در شرایطی که هرگونه فعالیت در زمینه تامین‌مالی از طریق بازار بدهی ابتدا در تامین‌سرمایه آرمان وابسته به بانک توسعه صادرات بلعیده می‌شود، برپایی نمایشگاهی به نام بورس در کنار رقبایی همچون بانک و بیمه چگونه می‌تواند برای بخش‌خصوصی گرفتار شده در اقتصاد بیمار امروز حرفی برای گفتن داشته باشد.

خریدار پُر سروصدا دستگیر شد
در حالی که «ع.ص» به‌عنوان یکی از مالکان عمده سهام یک شرکت فروشگاهی شناخته می‌شد که در سال گذشته، تحت عنوان خریدار شرکت پر سر و صدایی از سازمان خصوصی‌سازی قد علم کرد و در نگاه نخست حتی کلید آن را از آن خود کرد اما شنیده شده زمانی که این فرد، قصد خروج از کشور را کرده لب مرز دستگیر و هم‌اکنون در انفرادی به سر می‌برد البته این بزرگوار مهمانی از نوع پسرعموی خود را کنار دستش می‌بیند.
البته باید گفته شود که داستان واگذاری که ذکر شد نهایتا منجر به عقد قرارداد و انتقال سهام به نام «ع.ص» نشد زیرا پس از مشخص‌شدن بدهی کلان بانکی این فرد، معامله ناتمام ماند و در پایان این واگذاری به نفع مالک شیرین‌عسل تمام شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهروز
Canada
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
پارسال هم خواجه نصیر به داد سازمان بورس رسید والا هیچ کسی برای نمایشگاه بورس دست توی جیبش نمی کرد