بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
رئیس فراکسیون تولید ملی و اشتغال مجلس:

قاچاق کالا در حال حاضر تاثیری بر بازار ندارد

رئیس فراکسیون تولید ملی و اشتغال مجلس گفت: قاچاق کالا در حال حاضر تاثیری بر بازار ندارد، در خصوص سیب‌زمینی و پیاز باید گفت که این دو محصول در استان سیستان و بلوچستان فراوان یافت می‌شود و قیمت آنها نیز مناسب است. بنابراین باید جلوی صادرات را گرفت تا مانع از گرانی محصولات کشاورزی موردنیاز کشور شویم.
کد خبر : ۱۹۰۵۴۵

قاچاق کالا در حال حاضر تاثیری بر بازار ندارد

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا کاتب با اشاره به تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی در نشستی که با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی داشت قول داده در ماه مبارک رمضان مشکلی از باب تنظیم بازار، کمبود کالا و گرانی نداشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی در خانه ملت بیان کرد: این وزارتخانه برای مدیریت بازار و جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت کالاها و محصولات کشاورزی از جمله سیب‌زمینی و پیاز، مجوز ممنوعیت صادرات این کالاها و محصولات موردنیاز داخلی کشور را صادر کرده و با تذکری که به تازگی مجلس به دولت داده مطمئن هستیم صادرات محصولات مهم و اساسی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم گرمسار در خانه ملت درباره اینکه تنها راه حل مدیریت بازار ممنوعیت صادرات است، خاطرنشان کرد: زمانی که کالاهای موردنیاز کشور صادر نشود، عرضه و تقاضا در بازار تنظیم شده و مشکل کمبود کالا و افزایش قیمت از بین خواهد رفت.

وی درباره اینکه قاچاق کالا باعث می‌شود که انبارها خالی بمانند، ادامه داد: قاچاق کالا در حال حاضر تاثیری بر بازار ندارد، در خصوص سیب‌زمینی و پیاز باید گفت که این دو محصول در استان سیستان و بلوچستان فراوان یافت می‌شود و قیمت آنها نیز مناسب است. بنابراین باید جلوی صادرات را گرفت تا مانع از گرانی محصولات کشاورزی موردنیاز کشور شویم.

کاتب بیان کرد: برای مدیریت بازار در ماه رمضان تدابیری اتخاذ شده است. همان طور که دولت توانست بازار مرغ را مدیریت کند و قیمت را کاهش دهد، با همان تدابیر می‌تواند از عهده مدیریت بازار ماه رمضان برآید.

این نماینده مجلس درباره افزایش قیمت آرد و گرانی نان گفت: ادعای گرانی آرد غیرکارشناسی است. بیان این مسئله به دلیل گفته‌های وزیر جهادکشاورزی و آمارهایی است که از میزان خسارت زمین‌های زراعی در جریان سیل ارائه شده در حالی که میزان تولید گندم دیمی کشور به دلیل بارش باران افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به برکت باران میزان تولیدات کشاورزی و به ویژه گندم دیم افزایش یافته است در عین حال خسارتی وارد شده که باید نسبت به جبران آن اقدام شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی گفت:

نیاز به واردات برای نهاده های دامی، ذرت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

برداشت گندم در بوشهر 6برابر سال قبل

رییس ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، گفت:

نقش مجلس برای مقابله با قاچاق کالا و ارز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

بورس کالا بهترین بستر برای عرضه محصولات کشاورزی

ارسال نظر