بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
یکی از هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری که سال قبل آس خود را روانه بورس کرد و در ۷۰ روز تقریبا ۸۸ درصد بازدهی نصیب سهامداران کرد، برنامه عرضه ۷ شرکت دیگر در بورس و فرابورس را دارد.
کد خبر : ۱۹۰۷۶۲
۷ کوتوله به سفید برفی ملحق می شوند/ یک ترفند هوشمندانه از سوی یک شرکت بورسی

به گزارش بورس نیوز، امروز یکی از مدیران صنعت برق خبری داد که اگر محقق شود نیروگاه ها را حسابی شارژ می کند. داستان ازین قرار است که نیروگاه ها چندسالی است افزایش نرخ نگرفته اند و ظاهرا اولتیماتوم داده شده که موضوع افزایش نرخ تا ۲۸ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. درخواست نیروگاه ها افزایش ۲۵۰ درصدی نرخ فروش برق بوده؛ اما بعید است که برق با نرخ ۲۵۰ تومانی از نیروگاه ها خریداری شود. به هر حال جیب دولت این روزها از هر وقتی خالی تر است و کارشناسان خبر از احتمال کسری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه می دهند.

معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی کماکان در ابهام

شورای نگهبان که این روزها دست به رد خوبی پیدا کرده، باز هم معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را رد کرد! تمدید یا عدم تمدید معافیت، در هر صورت برای دولت پیامدهایی دارد ؛ ولی باید دید کشتی به گل نشسته شرکت های پر زیان چطور به ساحل می رسد. 

۷ کوتوله به سفید برفی ملحق می شوند

یکی از هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری که سال قبل آس خود را روانه بورس کرد و در ۷۰ روز تقریبا ۸۸ درصد بازدهی نصیب سهامداران کرد، برنامه عرضه ۷ شرکت دیگر در بورس و فرابورس را دارد.

بخشنامه ای بودار برای بازار مسکن

ظاهرا برای مهار گاو وحشی قیمت مسکن، بخشنامه داده اند که قیمت ها باید توسط کارشناسان رسمی تایید شود. هر چند طرفداران این بخشنامه به کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن دل خوش کرده اند؛ ولی داد بعضی از فعالان حوزه مسکن هم امروز درآمده که «از کی تا حالا بنیاد مسکن متولی قیمت گذاری ملک شخصی مردمه؟» و « دلتون رو به این بخشنامه ها خوش نکنید. این بخشنامه فقط یه معنی داره؛ قیمت گذاری با این روش یعنی قیمت ملک + پورسانت کارشناس!»

حذف بی صدای یک محصول مشتری پسند

در آمار تولید و فروش ماهانه یکی از شرکت های بزرگ خودروساز، جای یک محصول مشترک با چین که اتفاقا در یکی دو سال اخیر مشتری زیادی هم داشته، خالی است. ظاهرا طرف چینی زیر قولش زده و ادامه تولید این محصول در شرایط فعلی، منتفی است. مدیران این شرکت خودروساز هم از پاسخ دادن طفره رفتند.

یک ترفند هوشمندانه

یکی از طرح های در دست احداث پتروشیمی هم زیرکانه قبل از رسیدن به بهره برداری، تغییر نام داده تا با عنوان «کشاورزی» به جای «پتروشیمی» طرفین خارجی رو پای میز مذاکره بکشاند و در اصل از معافیت تحریم های حوزه کشاورزی، استفاده کند. به قول قدیمی ها: «تا باشه ازین خبرا باشه»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر