بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح موادی از طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی موافقت کردند.
کد خبر : ۱۹۱۰۸۲

به گزارش بورس‌نیوز، «افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها» که طی چند ماهی در مسیر رفت‌وآمد به شورای نگهبان و مجلس بود، امروز با حکم آقای رئیس، باردیگر به شورای نگهبان ارسال شد.

بر همین اساس، در ماده اصلاحی ۱۵ آمده است که به‌منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های اشخاص حقوقی موضوع حکم مقرر در تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی، افزایش سرمایه از این محل مجاز و مشروط بر این است که ظرف مدت یکسال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شده و این امر فقط یک بار در هر ۵ سال امکان پذیر است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص "مصوبه جدید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها" اظهارکرد: در جلساتی که با حضور دولتی‌ها برگزار شد، دولت اعلام کرد که بار مالی ناشی از این ماجرا را برگردن گرفته تا ایراد شورای نگهبان درخصوص اصل75 از روی این مصوبه برداشته شود.

وی درباره اینکه چگونه بدون ارائه لایحه توسط دولت و ارائه جایگزین راهکار تامین درآمد مالی از سوی دولت، این مصوبه باردیگر به شورای نگهبان ارسال شد، افزود: عدم ارائه لایحه از سوی دولت اقدام درستی نبود اما در برخی مواقع با دستور رئیس مجلس، می‌توان این اجازه را برای دولت صادر کند تا بار ناشی مالی نسبت به این مصوبه را دولتی‌ها برگردن بگیرند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر