بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
تحلیلگر بازار سرمایه در واکنش به اتفاقات اخیر در بازار:

بی‌توجهی مردم به هشدارهای دولتی / مسیر تاریک سرمایه‌گذاری برای مردم

با افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت کالا و خدمات، سود خوبی به بازار سرمایه رسید و شرکت‌های بورسی از گرانی ارز بهره ‏خوبی بردند.‏
کد خبر : ۱۹۰۸۳۰

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، عباس هشی یکی از تحلیلگران بازار سرمایه با اشاره به این مطلب که بزرگان کشور و دولت بارها اعلام کردند که سرمایه‌گذاری در بازار ارز اشتباه است گفت: متأسفانه بخشی از جامعه بی‌اعتنا به توصیه‌های دولتی و غیردولتی، سرمایه‌های خود را وارد بازار غیر مولد ارز و طلا کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 97 با تک‌نرخی شدن ارز، دولت تصمیم گرفت تا صادرکنندگان را وادار کند تا ارز حاصل از تجارت خود را به داخل کشور برگردانند.

تحلیلگر بازار پول افزود: به علت قدرتی که بخشی از بدنه صادرکنندگان داشتند زیر بار حرف دولت نرفته و به همین دلیل سیاست دلار 4200 تومانی که باید با دو بال بر اقتصاد کشور حاکمیت پیدا می‌کرد، یعنی نرخ معاملاتی ارز در سیستم بانکی و دیگری پشتیبانی دولت برای عرضه ارز در بازار، به دلیل شکستن بال دوم، لنگ ماند و قیمت دلار در عمل تابع نظر بخش خصوصی شد.

وی با اشاره به این مطلب که اختیار تعیین نرخ ارز که از سال 92 در دست بانک مرکزی بود در سال 97 به دست بازار آزاد افتاد، اظهار داشت: با افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت کالا و خدمات، سود خوبی به بازار سرمایه رسید و شرکت‌های بورسی از گرانی ارز بهره خوبی بردند.

هشی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی همچنان عده‌ای نمی‌دانند که پول‌ها را در کجا سرمایه‌گذاری کنند و جذابیت سهیم شدن در سبدهای سهام در بازار سرمایه نیز بالا بوده و همین مسئله باعث شده تقاضا در بازار سرمایه رشد کند درحالی‌که عرضه سهام تغییر نکرده و به همین دلیل شاخص کل طی یک ماه اخیر به رشد قابل‌توجهی رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر