بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:

اهمیت بورس کالا در تحقق توسعه اقتصادی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اهمیت بورس کالا به‌عنوان گذرگاهی مناسب برای تحقق توسعه اقتصادی و عرصه جذب و رقابت آزاد و شفاف فعالان بخش خصوصی آشکار می‌شود.
کد خبر : ۱۹۰۸۳۶

اهمیت بورس کالا در تحقق توسعه اقتصادی

به گزارش بورس نیوز، عباس آرگون اظهار کرد: بورس کالا یک بستر مناسب برای معرفی و حمایت از کالای ایرانی است. می‌توان با ارائه بیشتر محصولات در بورس کالا این امکان را به وجود آورد که از تولیدکننده کالای باکیفیت ایرانی، حمایت بیشتر و بهتری صورت گیرد.

وی افزود: توسعه کسب‌وکار در هر کشور نیازمند برقراری ارتباط میان تولیدکننده و مصرف‌کننده آن محصول است، یکی از بسترهای اصلی که می‌تواند زمینه‌‌ساز برقراری ارتباط فروشنده و خریدار به شکل سالم و با شفافیت و به دور از فساد باشد، بورس کالا است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: بورس کالا به‌ عنوان یکی از ارکان بازارسرمایه می‌‌تواند با ایجاد شفافیت و رقابت نقشی مهم در رفع دغدغه‌های فعالان اقتصادی ایفا کند. با عرضه حداکثری محصولات باکیفیت داخلی در این بازار در وهله اول یک ساماندهی و نظم در مبادلات داخلی رقم می‌خورد.

آرگون بیان کرد: به دلیل شفافیت حاکم در معاملات، امکان نوسانات قیمت کاذب و ایجاد شایعات و اخبار غیررسمی به وجود نمی‌آید؛ علاوه بر این، دولت و مسئولان تصمیم‌گیر نیز می‌توانند بدون دخالت در روند معاملات به طور مستمر سیگنال‌های معاملاتی را دریافت کرده و بهترین اقدام را به منظور تنظیم بازار اتخاذ کنند.

وی افزود: عرضه محصولات در بورس کالا و کشف واقعی قیمت‌ها در وهله بعد، امکان رقابت کالاهای ایرانی با محصولات خارجی را مهیا می‌کند.

به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، علاوه بر موارد فوق، بورس کالا از جمله بسترهایی است که در تأمین مالی بنگاه ها در حوزه‌هایی مانند محصولات صنعتی، پتروشیمی و کشاورزی مؤثر بوده است و با بهره گیری از ابزارهای مختلف، می توان در شرایط تحریم، به تولیدکنندگان در جذب نقدینگی کمک کند.

وی در این باره که بخش عمده اقتصاد ایران، دولتی است و بخش خصوصی نقش پررنگی ندارد تاکید و توضیح داد: اگر عزم جزم کرده‌ایم که مسیر توسعه‌ را طی کنیم و از مزایای توسعه‌‌یافتگی بهره‌مند شویم، چاره‌ای نداریم جز آنکه باحمایت از بخش خصوصی، نقش و وزن آن را در اقتصاد کشور افزایش دهیم و به سکاندار حوزه اقتصاد تبدیل کنیم.

آرگون گفت: همین‌جاست که اهمیت بورس کالا به‌عنوان گذرگاهی مناسب برای تحقق توسعه اقتصادی و عرصه جذب و رقابت آزاد و شفاف فعالان بخش خصوصی آشکار می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در بورس کالا اتفاق می افتد؛

عرضه فولاد، روی، مس و طلا در بورس کالا

نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه گفت:

پیامدهای قانون حذف جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان

در تالار صادراتی بورس کالای ایران انجام می شود؛

عرضه بیش از 10هزار تن قیر و 80 تن عایق رطوبتی

مدیرعامل لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی مطرح کرد:

بازار سرمایه یکی از مولفه‌های مهم رونق تولید

ارسال نظر