بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

بورس کالا بهترین بستر برای عرضه محصولات کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بورس کالا بهترین بستر برای عرضه محصولات کشاورزی است. به طوری که اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا و رفع برخی موانع عمده محصولات کشاورزی را در این بازار عرضه کنیم یقینا شفافیت در معاملات و حذف واسطه‌ها از این بازار را شاهد خواهیم بود.
کد خبر : ۱۹۰۸۸۶

بورس کالا بهترین بستر برای عرضه محصولات کشاورزی

به گزارش بورس نیوز، علی وقف‌چی درباره آسان شدن ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا اظهار کرد: بورس کالا بهترین بستر برای عرضه محصولات کشاورزی است. به طوری که اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا و رفع برخی موانع عمده محصولات کشاورزی را در این بازار عرضه کنیم یقینا شفافیت در معاملات و حذف واسطه‌ها از این بازار را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: عرضه گسترده گندم در بورس کالا از جمله کارهایی است که اگر با حمایت همه دستگاه‌ها صورت بگیرد بدون شک علاوه بر تمدید خودکفایی گندم، انگیزه مضاعفی به کشاورزان به منظور تولید بیشتر و با کیفیت‌تر می‌دهد از این رو رشد عرضه محصولات کشاورزی به خصوص گندم در بورس کالا به اصلاح ساختاری این بخش کمک شایانی می‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت ادامه داد: به دلیل گستره جمعیتی، تولید و نیز حجم بالای مبادلات، دیگر از روش‌های سنتی نمی‌توان استفاده کرد. ما باید برای بهبود وضعیت معاملات و رساندن سود اصلی به تولیدکننده تلاش کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس توضیح داد: سیاست دولت مبنی بر عرضه محصولات در بورس کالا طی چند سال اخیر، با وجود نو بودن این کار، آثار زیادی را برای کشاورزان و اصلاح ساختاری بخش کشاورزی به همراه داشته و این روند باید تسریع شود؛ در این بین نکته حائز اهمیت، لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش درباره مزایای بورس به کشاورزان است.

وقف‌چی بیان کرد: عرضه گندم در بورس کالا نیز یکی از اقداماتی است که اگر با حمایت همه دستگاه‌ها صورت بگیرد مطمئنا علاوه بر تمدید خودکفایی در این محصول، انگیزه مضاعفی به کشاورزان برای تولید بیشتر و باکیفیت‌تر می‌دهد. به همین دلیل رشد عرضه محصولات کشاورزی به ویژه گندم در بورس کالا به اصلاح ساختاری این بخش کمک شایانی می‌کند.

وی تاکید کرد: شفافیت آماری در بورس کالا وجود دارد. یکی از مشکلاتی که در معاملات سنتی محصولات کشاورزی وجود دارد، نداشتن برآوردی از نیاز سالانه محصولات و برنامه‌ریزی برای تولید بوده که با ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا، این مشکل تا حدود زیادی حل خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: به هر میزان که بتوانیم محدودیت‌ها را چه در تقاضا و چه در عرضه حذف کنیم یکی از بهترین و کوتاه‌ترین مسیرهایی که می‌توانیم به شکل شفاف محصولات را معامله کنیم، بورس کالا است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر