بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل بیمه کارآفرین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:‏

سرمایه‌گذاری به رنگ بازارسرمایه / تغییر رویکرد با مجوز هیات مدیره

با توجه به تغییرات اقتصادی پیش‌آمده بیمه کارآفرین نیز تصمیم دارد در مدل‌های سرمایه‌گذاری و فروش خود تغییراتی ایجاد کند ‏آغاز تغییرات پس از مجوز هیات مدیره استارت خورده است.‏
کد خبر : ۱۹۰۹۲۵

محمد حیدری مدیرعامل بیمه کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: بیمه کارآفرین در حوزه بیمه‌های زندگی فعال است و بخشی از بیمه‌های زندگی ذخایر ریاضی بیمه‌شده‌ها در بازار سرمایه هستند که هم‌سود تضمین‌شده را به مردم برمی‌گرداند و هم می‌توانیم ارزش‌افزوده بهتری را روی آن انجام دهیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر در حوزه بازار سرمایه تلاش کردیم که مقداری ترکیب سرمایه‌گذاری‌مان را متنوع کنیم. در حال حاضر در مدت کوتاه یک‌ماهه به مرز 30 میلیارد رسیده‌ایم و انتظار داریم که بیشتر شود.

مدیرعامل بیمه کارآفرین تأکید کرد: بیشترین حوزه ما سپرده‌گذاری بانکی بود که به‌تدریج در حوزه‌های دیگر مثل ساخت‌وساز، شرکت‌های بورسی و فرابورسی می خواهیم وارد شویم.

وی نگاه مجموعه بیمه کارآفرین به بازار سرمایه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: چشم‌اندازهای بازار سرمایه بسیار مثبت است و ما نیز به سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار خوش‌بین هستیم.

حیدری در مورد پیش‌بینی وضعیت صنعت بیمه در سال 98 گفت: در سال 98 در حوزه‌هایی که با نرخ‌های ارز در ارتباط هستند و تعهدات ارزی به وجود می‌آورد باید با هوشمندی وارد شویم.

وی افزود: چون وقتی یک ریسک ارزی 100 میلیون دلار برمی‌دارید و حق بیمه یک‌میلیون دلاری می‌گیرید اگر خسارتی وارد شود که مردم باید توان تأمین ارز و آمادگی پرداخت خسارت را داشته باشیم. متأسفانه مکانیسم خاصی تعریف‌نشده که شما بتوانید این ارز را تأمین کنید.

مدیرعامل بیمه کارآفرین تأکید کرد: درست است بیمه را باید در رونق اقتصادی ببینید اما در حوزه‌هایی که سرمایه نیاز به حمایت دارد و ریسک‌های دیگر آن را به چالش می‌کشاند بیمه می‌تواند نقطه امید باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: شما یک کالایی را بیمه می‌کنید اما در موقع خسارت سرمایه‌اش چیز دیگری است. اما اگر بخواهد با آن وضعیتی که شما بیمه‌اش کردید به شما خسارت دهند به وضعیت قبل از حادثه برنمی‌گردید. این در استاندارد بیمه پیش‌بینی‌شده است. شرط‌هایی را می‌توان اضافه کرد که این نوسان را بتوانند بیمه کنند. این را موقع فروش به بیمه‌گذاران باید خوب توضیح داده شود و یک فروش صادقانه صورت بگیرد.

مدیرعامل بیمه کارآفرین تأکید کرد: هر مجموعه و شخصی که بخواهد سرمایه‌گذاری کند به بازده سرمایه‌گذاری‌اش هم نگاه می‌کند. صنعت بیمه در این چندساله فقط یک رقابت داخلی بر سر قیمت داشته و در تلاش برای گرفتن سهم بازار از اصول فنی نرخ‌گذاری خارج‌شده و پیامدش را هم دیده است.

وی بیان کرد: در بیمه کارآفرین اعتقاد به این دارم که اولاً ای پی اس شرکت باید بهبود پیدا کند و اگر روش را درست برویم آن موقع است که از سهامداران می خواهیم که افزایش سرمایه را جلو را در دستور کار خود قرار دهند. در این مرحله اگر ریسک‌هایی بگیریم که با توان مالی‌مان همخوانی نداشته باشد به پوشش‌های اتکایی فکر می‌کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: بخشی از دارایی‌های ثابت ما را ساختمان‌ها تشکیل می‌دهند. در مقطعی هم این فکر درست بود که توسعه را توسعه فیزیکی می‌دیدیم. واقعاً می‌توانیم بگوییم که بهترین ساختمان را بیمه کارآفرین در کشور دارد. الآن می‌خواهیم تغییر مسیر دهیم و بتوانیم بخشی از این دارایی‌ها را از راکد بودن خارج کرده و باعث گسترش و بالندگی در مجموعه شویم.

وی با اشاره به اینکه مصوبات این تغییر دیدگاه را از هیات مدیره گرفته‌اند گفت: ما فکر می‌کردیم در یک استان باید 2هزار کارمند بگیریم. اما الآن مکانیسم فروش تغییر کرده و ارتباطات چیزی دیگر شده است. برنامه‌ریزی که 10 سال پیش پایه‌ریزی شده بود بر آن اساس توسعه فیزیکی رخ‌داده اما؛ با تغییر جهتی که شرکت انجام می‌دهد باید تغییری هم در سرمایه ما رخ دهد.

مدیرعامل بیمه کارآفرین تأکید کرد: درزمینهٔ فروش نیز فکرهای جدید در سرداریم و به فروش اینترنتی و مزیت‌های فروش خیلی جدی فکر کرده و امیدواریم بتوانیم تحولی ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بیمه کارآفرین در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

وقتی همه‌چیز را فدای بازار و رقابت می‌کنند

مدیر بازاریابی شرکت بیمه تجارت‌نو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد‏:

افزایش 3 برابری پرتفوی در سال 98 / گسترش شبکه فروش در دستور کار قرار دارد

ارسال نظر