بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

راننده‌محور شدن بیمه‌های شخص ثالث/ راه‌های سوءاستفاده از بیمه مسدود می‌شود

به نظر می‌رسد با اجرای این طرح می‌توان شفافیت بیشتری ایجاد کرد و جلوی بسیاری از تخلفات را گرفت
کد خبر : ۱۸۶۷۵۶
کاهش سوءاستفاده ها و تخلفات، اولین نتیجه راننده محور شدن بیمه شخص ثالث
به گزارش بورس‌نیوز، به گفته رییس کل بیمه مرکزی ، بیمه شخص ثالث از سال آینده، به صورت آزمایشی به جای خودرو به راننده داده می‌شود. 

زن یا مرد بودن راننده، جوان یا پیر بودن و پرخطر و کم خطر بودن راننده در این مصوبه لحاظ خواهد شد و راننده‌هایی که رانندگی بهتری دارند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد.

راننده محور بودن بیمه شخص ثالث یعنی خودرو بیمه نمی شود؛ بلکه خود راننده است که بیمه نامه دریافت می کند. در حال حاضر بسیاری از راننده‌ها با خودرو‌های ارزان قیمت، خوب رانندگی می‌کنند و کمترین تخلف را دارند، اما برخی از افراد با خودرو‌های گران قیمت، بد رانندگی می‌کنند و افراد پرخطر محسوب می‌شوند؛ در جهت راننده محور کردن بیمه شخص ثالث جنسیت، سن افراد و سابقه آن‌ها مطرح خواهد بود.

اروج گروسی مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین «وآفری» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تاثیر راننده محور شدن بیمه‌های شخص ثالث به جای خودرو محور بودن بر روند فعالیت و سودآوری شرکت های بیمه بیان کرد: فعلا گفته شده به شکل آزمایشی از سال آینده این موضوع اجرایی شود؛ ولی هنوز هیچ مصوبه و دستورالعملی در مورد جزییات اجرای این طرح به شرکت های بیمه ارسال نشده است. 

وی ادامه داد: به هر حال بیمه مرکزی در پایان هر سال با بررسی شرایط، حق بیمه سال بعد را محاسبه و اعلام می‌کند و در صورت اجرای این طرح نیز باید جزییات مربوط به محاسبه حق بیمه به شرکت ها اعلام شود.

گروسی افزود: اگر چه هنوز بسیاری از جزییات این طرح مشخص نیست و نمی توان در رابطه با آثار سود و زیانی این طرح اظهار نظر کرد؛ ولی به نظر می رسد با اجرای این طرح می توان شفافیت بیشتری ایجاد کرد و جلوی بسیاری از تخلفات را گرفت. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت بیمه، سوء استفاده هایی است که از بیمه شخص ثالث صورت می‌گیرد. 

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین اظهارکرد: به عنوان مثال در برخی تصادفات، راننده مقصر فاقد گواهینامه، جای خود را با راننده‌ای دیگر عوض می‌کند تا از پوشش‌های بیمه‌ای استفاده کند؛ در صورتی که رانندگان بیمه شوند و بدانند در صورت بروز حادثه، جرایمی برای آنها در نظر گرفته می شود احتمالا این قبیل سوء استفاده ها کاهش خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل بیمه کارآفرین در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

وقتی همه‌چیز را فدای بازار و رقابت می‌کنند

مدیرعامل بیمه کارآفرین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:‏

سرمایه‌گذاری به رنگ بازارسرمایه / تغییر رویکرد با مجوز هیات مدیره

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
این خیلی بد هست . یعنی اگه من ماشین رو به کسی بدم و تصادف بکنه باید اون فرد بیمه باشه . یعنی توی یک خانواده که ماشین بعضی مواقع دست خانم و بعضی مواقع دست آقا هست و بعضی مواقع دست فرزندان باید بیمه برای هر فرد گرفته شود و یعنی هزینه چند بیمه . . با این روال زندانها پر میشه از کسانی که در تصادف بیمه نداشتن .
لطفا نشر بدهید