بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌های نوآورانه در صنعت انرژی می‌توانند ضمن تغییر شیوه از سنتی به مدرن، شرکت‌ها را نسبت به وجود مشتری پیش از تهیه و عرضه محصول در بازار مطمئن کند.
کد خبر : ۱۹۰۹۹۹

امیر عابدپور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، ضمن اشاره به نقش نوآوری در صنایع مختلف، اظهار کرد: شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها در دوره‌ای که به سمت دیجیتالی شدن اقتصاد می‌رویم، نوعی ارتباط بین فعالان صنایع برقرار می‌کند تا ضمن تغییر فضای کسب و کار، امور داد و ستد را ساده‌تر و سریع‌تر کند.

وی با بیان اینکه صنعت انرژی هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود، گفت: یک سالی است که به عنوان یک استارت‌آپ دنبال راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری در در حوزه نفت و گاز و به طوری کلی در صنعت انرژی هستیم زیرا استفاده از آن مزایای بسیاری به همراه دارد.

عابدپور تاکید کرد: نقش شتاب‌دهنده‌ها در این اکوسیستم، توانمندسازی استارت‌آپ‌ها است و می‌تواند در نقش یک دانشگاه، صاحبان ایده و یا فراد علاقمند به صنعت انرژی را وارد کرده و با برنامه‌های مختلفی که ارائه می‌دهند، در یک پروسه فشرده و رقابتی قرار گیرند.

مدیر اجرایی شتاب‌دهنده تخصصی انرژی افزود: در سیستم سنتی هم مرکزی با عنوان مرکز رشد فعال بود تا ایده‌های نو را جذب کند اما با استقبال مواجه نشد و رقابتی نبود؛ این در حالی است که یکی از ویژگی‌های شتاب‌دهنده انرژی این است که زمان نهایی را مشخص کرده و تیم‌ها باید با شکل‌دهی برنامه خود، در مسیر دستیابی به محصول در بازه زمانی 6 تا 9 ماه به محصول برسند و مدل تجاری خود را ثبت کنند.

وی گفت: تیم‌های موفق در این زمینه سپس با برقراری ارتباط با بازار، خود را با چرخه رقابتی وفق می‌دهند.

عابدپور به ویژگی دیگر فعالیت صنعت انرژی در حوزه‌های استارت‌آپی اشاره کرد و گفت: در این روش شرکت‌ها بطور مداوم در حال یادگیری بوده و این مساله در طول فرایند طرح ایده، تولید یا تهیه محصول و عرضه آن به بازار جریان دارد و در نهایت این اطمینان وجود دارد که شرکت‌ها در بازار، مشتری خود را خواهند داشت و این در حالی است که در مدل سنتی به صورت یک شیوه خطی تمام کارهای خود را انجام می‌دادند و در نهایت زمان عرضه به بازار، باید بازخورد آن را مشاهده می‌کردند و ممکن بود با بازاری بدون مشتری مواجه شوند.

پیش از این، بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص فعالیت استارت‌آپ‌ها در صنعت نفت، در افتتاحیه همین نمایشگاه گفت: ما سعی داریم همگام با دیگر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نفت، به همکاری با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه دهیم و این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی است که این شرکت‌ها بتوانند در آن حضور پیدا کنند و ما نیز از امکانات آن استفاده کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر