بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
شاخص‌کل تا به این لحظه با کاهش 5405 واحدی به 203 هزار واحد رسیده و حوض تالار بورس، انبوه نقدینگی ابتدایی سال را بلعیده و تنها هیجان را به سهامدار تزریق کرده است.
کد خبر : ۱۹۱۳۲۴

به گزارش بورس‌نیوز، بورس در ابتدای هفته جاری با روند نزولی کار خود را آغاز کرد و سناریویی که نقدینگی به‌واسطه بازارسهام باید کم شود در جال اجرایی است.

بازار طی دو روز گذشته چنان شیب نزولی گرفته که به شاخص 200 هزارتایی نزدیک می‌شود و گویا فعلا با اوضاع تبل تحریم‌های آمریکا و مشکلات تعرفه‌ای این کشور با چین، تابلوی حافظ دستخوش تغییرات شده است.

بورس این روزهای رفتارهای منطقی را نشان نمی‌دهد و بیشتر مانند فرزند بیش‌فعال اقتصاد شده که رفتار منطقی را نه در دوره صعود و نه در دوره نزول از خود نشان نمی‌دهد.

اهالی بازار نیز تا همین چند هفته پیش تحولات تورمی و مقایسه با بزرگنمایی بازدهی سایر بازارها و عقب بودن  بازار را ملاک خرید و فروش‌های خود قرار داد و با قدرت و هیجان خرید می‌کردند و امروز  با  بزرگ نمایی ریسک های سیاسی دست به  فروش میزنند.

کارشناسان بازار، «دور بودن از فضای هیجان»، «بررسی قیمت شرکت‌ها با چشم‌انداز سودآوری» را برای هدف‌گذاری سهامداران توصیه می‌کنند البته راهکار نخست آنها، دوری از فضای هیجانی است که این روزها سهامداران را در حواشی غرق می‌کند.

شاخص‌کل تا به این لحظه با کاهش 5405 واحدی به 203 هزار واحد رسیده و حوض تالار بورس، چندان طراوتی از خود نشان نمی‌دهد و شاید در هر گروه از بازار، تنها یک سهم مانند ستاره‌های دنبال‌دار سبزی از خود نشان دهند.

البته اینجاست که ستاره‌های کم‌فروغ حاکی از این شعر بوده که "چراغ قريه پنهانست؛ موجي گرم در خون بيابانست".
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

قهر خریداران با بازار سرمایه / نفتی‌ها ارزنده می‌شوند ‏

یک فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

قهر خریداران با بازار سرمایه / نفتی‌ها ارزنده می‌شوند ‏

ارسال نظر