بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
جمع سپرده‌های مدت‌دار این موسسه در پایان شهریور ماه به 82 هزار و 745 میلیارد ریال رسیده که رشد 14 درصدی آن نسبت به پایان سال 96 است.
کد خبر : ۱۹۱۳۳۶

موسسه مالی اعتباری ملل و ادامه روند زیاندهی در نیمه اول سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه کدال، موسسه مالی اعتباری ملل بر اساس گزارش حسابرسی شده 6ماهه منتهی به 31 شهریور 1397، زیان خالص 404 ریالی به ازای هر سهم را محقق کرده که نسبت به گزارش حسابرسی نشده 6 ماهه تغییری را مشاهده نمی‌کنیم.

به این ترتیب، شاهد ادامه روند سنگین زیاندهی این موسسه مالی اعتباری هستیم و تا پایان شهریور ماه سال 1397، زیان انباشته این موسسه به بیش از 2.165 میلیارد ریال رسیده است.

بدهی‌های این موسسه اعتباری به بانک مرکزی و سایر بانک‌های کشور به مرز 100 هزار میلیارد ریال رسیده که بیش از 18 هزار میلیارد ریال افزایش در دوره 6 ماهه نخست سال را نشان می‌دهد و این موضوع ناشی از عدم کفایت جریانات نقدی و عملیاتی بانک جهت ایفای تعهدات خود بوده و به منزله رشد ریسک فعالیت‌های این بانک در آینده نیز تلقی می‌شود. همچنین، جمع سپرده‌های مدت‌دار این موسسه در پایان شهریور ماه به 82 هزار و 745 میلیارد ریال رسیده که رشد 14 درصدی آن نسبت به پایان سال 96 است.

موسسه مالی اعتباری ملل و ادامه روند زیاندهی در نیمه اول سال 97

همچنین از نکات قابل ذکر در گزارش حسابرس می‌توان به این بند اشاره کرد که مبلغی بیش از 2.000 میلیارد ریال بابت هزینه‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه به حساب سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت این شرکت‌ها منظور شده که از نظر حسابرس، این رویه ناصحیح بوده و تعدیل حساب‌های شرکت‌های زیرمجموعه از این بابت ضروری است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۶۵درصد پیشنهاد افزایش سرمایه به مجمع می‌آید؛

پیشنهاد افزایش سرمایه موسسه جنب کردستان

قائم مقام مدیرعامل «وملل» در گفت‌وگو با ‌بورس نیوز تاکید کرد:

موسسه اعتباری ملل «بانک» می‌شود! / «وملل» در تدارک افزایش سرمایه

ارسال نظر