بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عرضه زعفران به بازار از فصل برداشت این محصول مقداری کم شده است. کشاورزان به دلیل بالا بودن هزینه تولید و برداشت این محصول را نمی‌توانند انبار کنند و ناگزیرند محصول تولیدی خود به بازار عرضه کنند.
کد خبر : ۱۹۱۴۴۹

به گزارش بورس نیوز، نظر افضلی درباره دلایل افزایش قیمت زعفران در بازار درهفته‌های اخیر، اظهار کرد: از فصل برداشت زعفران زمان بسیار زیادی گذشته و می‌شود گفت کشاورزان تمامی محصولات تولیدی و برداشت شده خود را به بازار عرضه کرده‌اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت ادامه داد: در حال حاضر عرضه زعفران به بازار از فصل برداشت این محصول مقداری کم شده است. کشاورزان به دلیل بالا بودن هزینه تولید و برداشت این محصول را نمی‌توانند انبار کنند و ناگزیرند محصول تولیدی خود به بازار عرضه کنند.

وی بیان کرد: بر اساس روال سالانه شاهد افزایش قیمت محصولات کشاورزی مانند زرشک و زعفران در این مقطع از سال هستیم. به دلیل اینکه کیفیت محصول زرشک به دلیل انبار شدن و گذشت زمان افت می‌کند انبارهای آن معمولا تا قبل از آغاز سال تخلیه می‌شوند.

افضلی با تاکید بر اینکه درصد افزایش قیمت زعفران در سال جاری در مقایسه با میزان سال‌های گذشته بیشتر بوده است، گفت: باتوجه به عرضه زعفران در بورس کالا قیمت گذاری آن شفافیت بالایی دارد و به میزان قابل توجهی دست دلالان در خصوص نوسانات قیمتی و اختلال در بازار این محصول کوتاه شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صادرات یک زعفران خشک برابر با 17هزار بشکه نفت؛

زعفران تنها محصولی که در زمستان به آب نیاز دارد

ارسال نظر