بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
پالایشگاه تبریز با اجرای طرح های محیط زیستی توانست برای اولین بار تولید روغن پایه گروه دو را عملیاتی کند.
کد خبر : ۱۹۱۶۱۲

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا باقری دیزج تبریزمدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ضمن بیان این موضوع گفت: پالایشگاه تبریز با اجرای ۱۵ طرح زیست محیطی توانست روغن پایه گروه دو را برای اولین بار در کشور تولید کند. این شرکت در راستای انطباق با استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه محیط زیست و نیز مسوولیت اجتماعی با اجرای پروژه های عمده و سرمایه گذاری های کلان بیش از 369 میلیون یورو ارزی و 406 میلیارد ریال، عملکرد شاخص و چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه ها می توان به احداث واحد بنزین سازی جدید و تبدیل واحد بنزین سازی قدير پالایشگاه با حرکت ایتکاری مهندسین داخلی شرکت به کاربری واحد ایزومریزاسیون توانسته کل محصول بنزین تولیدی را به استاندارد یورو 5 ارتقا دهد.

باقری خاطرنشان کرد: این شرکت با اجرای پروژه GHP قادر شده روزانه 2 . 8 الى 3 میلیون لیتر معادل 70 درصد ظرفیت، طراحی واحد گازوئیل پاک، منطبق با استاندارد يورو 5 ارائه کند که با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز و اجرای پروژه های مکمل نظير پرورهای زیست محیطی استتصال گاز های انتهایی (TGT و برج های تنک کننده جديد شاهد کارکرد واحد با ظرفیت کامل طراحی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: از دیگر پروژه های مهم زیست محیطی پالایشگاه تبریز اجرا و بهره برداری واحد گرانولاسیون گوگرد به منظور تولید و عرضه گوگرد گرانولی جهت کاهش انتشار ریزگردها، اجرا و بهره برداری از پروژه بازیابی گازهای ارسالی به فلر (FGR) در سال 95 در قالب کنوانسیون بین المللی CCM اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: اجرای پروژه بهینه سازی سیستم هوای فشرده و تولید و توزیع بخار پالايشگاه برای اولین بار در کشور توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد UNIDO به عنوان Pilot در بین صنایع کشور و پروژه تفکیک، لجنهای نفتی بیولوژیکی و الکی از مهمترین پروژههای زیست محیطی این شرکت است.

وی اضافه کرد: این شرکت در راستای اجرای بند ب ماده 192 قانون توسعه پنجم مبنی بر نصب سیستمهای پایش لحظه ای بر روی خروجی منابع ثابت" ، به عنوان یک شرکت پیشرو و فراتر از الزامات قانونی، نسبت به احداث و بهره برداری از مرکز پایش آنلاین اقدام نموده است.

باقری همچنین با اشاره به طرح نوآورانه و ابتکاری تولید گرید جدید روغن پایه در پالایشگاه تبریز گفت: روغن پایه گروه 2 برای اولین بار در کشور در پالایشگاه تبریز بصورت کاتالیستی از محصول جانبی ISO off test تولید و امکانات امتزاج روغن پایه تولیدی با مواد افزودنی در این شرکت بمنظور تولید روغنهای بنزینی و دیزلی با آخرین فناوریهای روز فراهم گردیده و هرگونه فرمولاسیون قابل حصول است که آزمایشگاه کنترل کیفی مجهز، پشتوانه محکمی بر آن خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر