بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
یکی از نمادهایی که در مدت اخیر بسیار پرفروغ ظاهر شده و بازدهی خیره‎کننده‎ای را عاید سهامداران خود کرده، «کرمان» است. بررسی‌‎ها از حمایت پرشور حقوقی‎ها در این سهم حکایت می‎کند.
کد خبر : ۱۹۱۶۸۳
به گزارش واحد سنجش و راه حل‎های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان» با سرمایه 600 میلیارد ريالی، بالغ بر 538 میلیارد ريال سود انباشته دارد که نشان از عملکرد مطلوب در دوره‎های گذشته دارد.
نگاهی به معاملات سهام این شرکت در بازار سرمایه نشان می‎دهد که در دوره اخیر توانسته سهامداران خود را راضی نگدارد. 
در چند روز اخیر این سهم بیش از گذشته خودنمایی کرده؛ چرا که با وجود افت سنگین شاخص کل و قرمزپوش شدن بازار، از موضع صعودی خود کوتاه نیامد و در مقابل ریزش بازار مقاومت کرد و در برهه‎ای از زمان صف خرید خود را حفظ نمود. هر سهم «کرمان» در مدت گذشته از سال 98 فوق العاده عمل کرده و توانسته بازدهی 325 درصدی را به ارمغان بیاورد.
«کرمان» چندی پیش اعلام کرده بود در راستای تبدیل دارایی‎های غیرمولد به مولد، در ازای تحصیل 4 درصد سهام شرکت «تامین سرمایه نوین»، ساختمان اداری خود را به شرکت پرداخت نوین آرین واگذار نمود.
پس از آن، 9 میلیون سهم اين شرکت که در تملک شرکت فرعي بین الملی پارس تجارت بود، با سود 133 میلیارد ريالی به فروش رسيد. 
نگاهی به رفتار حقوقی‎ها در 2 ماهه ابتدای سال جاری بیانگر این است که حقوقی‎ها همگام با سهم حرکت کرده اند و تا اواسط مرداد ماه ورود و خروج پرقدرت نداشتند. 
 پشت گرم سهامداران «کرمان» به حقوقی‎ها / بازدهی سبز در دل کویر
اما پس از رسیدن قیمت سهم به نزدیکی 17000 ريال، به یک باره شاهد تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی هستیم. اما باز هم روند صعودی «کرمان» قطع نشد و تا سطوح 25000 ريال نیز خود را بالا کشید. اما در دو روز اخیر که روند سهم کند و قرمز شد، حقوقی‎ها خود را به سمت تقاضا کشاندند و در قامت خریدار ظاهر شدند.
در معاملات امروز «کرمان» این قشر از سهامداران چندان پرفروغ ظاهر نشدند اما باز هم بیش از فروش، اقدام به خرید نمودند و به این ترتیب، نشان دادند که حامی‎سهم هستند.
در نظرسنجی امروز بورس نیوز، 31 درصد از شرکت‎کنندگان ابراز تمایل برای خرید «کرمان» کردند و در آن سوی معاملات، 69 درصد نیز در سمت عرضه ایستادند. 
 پشت گرم سهامداران «کرمان» به حقوقی‎ها / بازدهی سبز در دل کویر
در معاملات روز جاری 866 خریدار در مقابل 640 فروشنده صف آرایی کردند که نشان از قدرت بیشتر فروشندگان دارد. به همین جهت، برای دقایقی طعم تلخ صف فروش را چشید اما با اندک حمایت حقوقی‎ها صف فروش برچیده شد.
با توجه به روند کنونی که «کرمان» در پیش گرفته و شفاف‎سازی‎های اخیر، به نظر می‎رسد عطش خرید تا حدودی فروکش کرده و انتظار می‎رود در هفته آینده روند کنونی را در پیش گیرد و متعادل دنبال شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دنبال پیشنهاد هیات مدیره به این شرکت عمرانی؛

"کرمان" به نقدینگی می‌رسد

به دنبال پیشنهاد هیات مدیره به این شرکت عمرانی؛

"کرمان" به نقدینگی می‌رسد

ارسال نظر