بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

ارتباط شرایط سیاسی، اقتصادی کشور و نرخ دلار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا زمانی که شرایط سیاسی و اقتصادی کشور ثابت باشد، روند کاهشی ادامه دارد، از سوی دیگر تنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای متعادل شده و دیگر اثری از فشار بیرونی بر اقتصاد کشور نیست.
کد خبر : ۱۹۲۱۳۸

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی درخصوص ادامه روند کاهشی نرخ ارز درهفته اخیر، اظهار کرد: علت اصلی روند کاهشی نرخ دلار، به مسائل سیاسی برمی‌گردد.

وی درباره ادامه دار شدن روند کاهشی نرخ دلار افزود: روند کاهشی قیمت ارز ادامه خواهد داشت، در بدترین حالت ثابت می‌ماند و بعید به نظر می‌رسد که قیمت آن افزایش داشته باشد.

نماینده مردم نیشابور در خانه ملت تاکید کرد: تا زمانی که شرایط سیاسی و اقتصادی کشور ثابت باشد، روند کاهشی ادامه دارد، از سوی دیگر تنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای متعادل شده و دیگر اثری از فشار بیرونی بر اقتصاد کشور نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: با تلاش‌هایی که در سطح دنیا صورت گرفته تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران کاهش یافته و همین تعدیل تنش تاثیر مستقیمی بر کاهش نرخ ارز داشته است.

گرمابی ادامه داد: سفر مهم نخست وزیر ژاپن به ایران در هفته آینده از دیگر دلایل سیاسی کاهش نرخ دلار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مادامی که تنش های سیاسی علیه ایران در سطح بین‌المللی کاهش یابد و خاورمیانه از ثبات بیشتری برخوردار شود، روند نرخ ارز کاهشی یا نهایت ثبات قیمت ادامه دارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر