بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
مدیرکل مالی ارتباطات سیار ایران در گفت وگو با بورس نیوز خبر داد:

توسعه فعالیت ها؛ دلیل افزایش سرمایه / سهم بازار 60 درصدی با کمترین سرمایه اسمی

عدد سرمایه ما که 60 درصد سهم بازار را در دست داریم بعد از افزایش سرمایه، تازه از اپراتور سوم که کمتر از 2 درصد سهم بازار را دارد کمتر خواهد بود این مهم ضرورت افزایش سرمایه را به خوبی نشان می دهد.
کد خبر : ۱۹۲۱۴۳

محمد باقر محمدزاده مقدم مدیرکل مالی ارتباطات سیار ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز در مورد برگزاری مجمع فوق العاده همراه اول و اتفاقات داخل این مجمع گفت: در این مجمع سهامداران با افزایش 100 درصدی سرمایه اولیه همراه اول موافقت کرده  و سرمایه شرکت از 960 میلیارد تومان به 1920 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: محل تامین این افزایش سرمایه ، 75 درصد سود تقسیم نشده یا سود انباشته بود و 240 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران تامین خواهد شد.

محمدزاده مقدم تاکید کرد: تجزیه سهام یا اسپلیت باعث می شود که سهام روان تر معامله شود و این روان تر شدن خود به خود باعث افزایش ارزش می شود.

وی با اشاره به این مطلب که حتی خبر این داستان در بورس در یک بازه 4 روزه باعث شد که سهم ما حدود 15 درصد رشد کند افزود: علی رغم اینکه مجمع عادی ما کمتر از یک ماه قبل بود و سود 312 تومانی تقسیم شده داشتیم عملا این سود تقسیم شده جبران شد.

 مدیرکل مالی ارتباطات سیار ایران اظهار داشت: در دنیا یکی از مدل هایی که باعث می شود قیمت سهام بالا برود همین اسپیلت یا تجزیه سهام است که به روان سازی کمک می کند. ضمن اینکه ما در بحث نسبت اهرم مالی یا ضریب مالکانه شرایط خوبی نداشتیم برای این مهم هم مجبور بودیم که افزایش سرمایه انجام دهیم.

وی تاکید کرد: عدد سرمایه ما که 60 درصد سهم بازار را در دست داریم بعد از افزایش سرمایه، همچنان از اپراتور سوم که کمتر از 2 درصد سهم بازار را دارد کمتر خواهد بود این مهم ضرورت افزایش سرمایه را به خوبی نشان می دهد.

محمد زاده با اشاره بر این مهم که این افزایش سرمایه صد در صد به نفع سهامدار و شرکت است گفت: به خاطر بحث 5G و طرح های توسعه ای لزوما به منابع نیاز داریم. اینکه این منابع چقدر از محل سهام و سهامدار و سرمایه باشد یا از محل تسهیلات ما دنبال حداکثر کردن آن هستیم که اصطلاحا قیمت تمام شده سرمایه را بهینه کنیم و این یعنی ما منافع سهامدار را اپتیمایز کردیم.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر