بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
در پی سفر وزیر خارجه تاجیکستان به ایران؛

باید مراودات میان ایران و تاجیکستان مجددا گرم شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: باید مراودات میان دو کشور مجددا گرم شده و سوءتفاهم‌ها برطرف شود. کشور ما همواره سیاست همسایه‌مداری داشته و روابط خود را بر اساس عزت، حکمت و مصلحت قرار داده است.
کد خبر : ۱۹۲۱۴۴

به گزارش بورس نیوز، محسن کوهکن‌ریزی درخصوص سفر اخیر وزیر خارجه تاجیکستان به ایران و دیدار با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: این سفر به لحاظ استراتژیک بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

نماینده مردم لنجان در خانه ملت افزود: بعد از فروپاشی شوروی سابق، کشورهای تازه استقلال یافته به خاطر اشتراک زبان و فرهنگ و کمی فاصله با یکدیگر روابط حسنه‌ای را آغاز کردند و میان بعضی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان رغبتی برای مراودات با ایران به وجود آمد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر صادرات و ترانزیت میان ایران و تاجیکستان شکل گرفت و مشکلی وجود نداشت تا اینکه برخی اختلاف نظرها باعث شد روابط میان دو کشور سرد شود.

کوهکن درباره اختلافات سیاسی بیان کرد: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تلاش کرد جمهوری اسلامی را در برخی وقایع توطئه‌آمیز علیه تاجیکستان مقصر جلوه دهد تا روابط دو کشور سرد شود در حالی که ابراز علاقه برخی گروه‌های خرابکار نسبت به یک کشور دلیل نمی‌شود آن کشور در اقدامات خرابکارانه شریک باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مراودات میان دو کشور مجددا گرم شده و سوءتفاهم‌ها برطرف شود. کشور ما همواره سیاست همسایه‌مداری داشته و روابط خود را بر اساس عزت، حکمت و مصلحت قرار داده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر