بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
احتمال تغییر در نرخ بهره این کشور؛

نرخ تورم در ارمنستان کاهش یافت

در حالی که نرخ تورم در گرجستان افزایشی شده همسایه این کشور یعنی ارمنستان با کاهش تورم رو به رو شده است
کد خبر : ۱۹۲۱۴۸

به گزارش بورس نیوز، تا پایان دوازده ماه منتهی به می‌، نرخ تورم در گرجستان از ۴.۱ درصد در ماه آوریل به ۴.۷ درصد در ماه می افزایش یافته است که این نرخ بالاترین نرخ تورم از دسامبر سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود. مواد غذایی و نوشیدنی با ۷.۹ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، حمل و نقل با تورم ۳.۲ درصد، آموزش با ۳.۲ درصد و مراقبت‌های درمانی با ۳ درصد قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به پوشاک با منفی ۷ درصد، ارتباطات با منفی ۲.۸ درصد و تجهیزات خانگی با منفی ۰.۲ درصد قرار دارند. متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲ درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می ۲۰۱۲ با منفی ۳.۳ درصد بوده است.

آرتور جوادیان، رئیس بانک مرکزی ارمنستان اعلام کرد نرخ تورم این کشور در دوازده ماه منتهی به آوریل به ۱.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی در سه ماهه نخست امسال تورم در سطح پایین باقی ماند که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، پایین بودن سطح تقاضا بوده است.

با توجه به قرار گرفتن تورم ارمنستان در سطح زیر ۲ درصد، بانک مرکزی این کشور فعلاً برنامه‌ای برای تغییر در نرخ بهره خود ندارد و به گفته جوادیان، سیاست‌های پولی فعلی حفظ خواهند شد.


 


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس سندیکای مواد موثره دارویی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه دارو در کشور

کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مالیات از سود سپرده‌ها، منبع درآمد جدید دولت/ سپرده‌گذاری در بانک دیگر جذاب نیست

ارسال نظر