بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای رفع مشکلات فعلی در بازار باید از سیستم های ویژه و خاصی بهره برد و البته ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است.
کد خبر : ۱۹۲۱۷۳

به گزارش بورس نیوز، سعید باستانی با اشاره به راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار، اظهار کرد: ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است و تحقق این امر در گرو به کارگیری سیستمی ویژه و خاص است.

وی افزود: اگرچه براساس منطق و در شرایط طبیعی وزارت صنعت و بازرگانی باید یکپارچه و به عنوان یک وزارتخانه اداره شود اما در کشور ما علیرغم ادغام این دو وزارتخانه نتایج مدنظر حاصل نشد.

نماینده مردم تربت حیدریه بیان کرد: در حال حاضر تجارت خارجی و ساماندهی بازار با مشکلات متعددی روبه‌رو است.برای حل این مشکلات دو راهکار وجود دارد؛ نخست آنکه حوزه تجارت و بخش بازرگانی وزارت کشاورزی در قالب معاونت اجرایی رئیس جمهور اداره شود، دیگر آنکه وزارت بازرگانی احیا شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت بازرگانی و صنعت در کشوری مانند گرجستان که پهناور نیست، توسط یک دستگاه اجرایی می‌تواند حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی را اداره کند و رسیدگی به تمام امور کار به راحتی صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا نیز به دلیل استفاده از بستر تجارت بین‌الملل وزارت صنعت و بازرگانی در یک واحد اداره می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص اینکه ژاپن از ظرفیتwto ، شبکه‌های مالی بین‌المللی و سوئیفت برای گسترش تجارت بین المللی استفاده می کند، گفت: شرایط صنعت و بازرگانی ایران مثل دو کشور مذکور نیست؛ در واقع ایران مانند کشورهای بزرگی همچون آمریکا و ژاپن نمی‌تواند از بستر تجارت بین‌المللی استفاده کند از سوی دیگر حوزه صنعت و بازرگانی آن بزرگ بوده و قابلیت اداره به صورت یک واحد ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تغییر ساختار یکی از ضروری‌ترین الزامات است. برای ساماندهی بازار باید وزارتخانه بازرگانی تشکیل شود یا معاونت جدیدی تحت نظر رئیس جمهور به وجود آید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

واردات کالا با ارز 4200 و فروش آن به نرخ آزاد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

تاکید مجلس بر ارائه کالابرگ الکترونیکی برای تهیه کالای اساسی

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس:

توزیع کوپنی کالاهای اساسی و سردرگمی وزارت صمت

ارسال نظر