بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سال 97 با توجه به نوسانات قیمت ارز مردم شاهد افزایش قیمت کالاها به صورت کمرشکن بوده اند یعنی نرخ محصولات چند برابر قبل بالا رفت و برای کاهش این فشارها بر مردم دولت تصمیماتی اتخاذ کرد.
کد خبر : ۱۹۲۱۸۸

به گزارش بورس نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی از اینکه پس از گذشت 3 ماه از سال از سازوکار دولت تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی مشخص نیست، اظهار کرد: سال 97 با توجه به نوسانات قیمت ارز مردم شاهد افزایش قیمت کالاها به صورت کمرشکن بوده اند یعنی نرخ محصولات چند برابر قبل بالا رفت و برای کاهش این فشارها بر مردم دولت تصمیماتی اتخاذ کرد.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت بیان کرد: دولت در نیمه دوم سال 97 عنوان کرد که برای جبران افزایش قیمت کالاها در سه مرحله مبلغ 600 هزار تومان به مردم ارائه می‌دهد. براساس اعلام قوه مجریه باید در هر مرحله 200 هزار تومان به حساب برخی اقشار با حقوق پایین و افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی واریز می‌شد که دولت تنها یک مرحله از آن را واریز و مابقی را پرداخت نکرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم، مجلس در بودجه سال 98 مصوبه‌ای داشت که بر این اساس دولت مکلف است برای 14 میلیارد دلاری که جهت تامین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم در نظر گرفته شده سازوکاری تعریف کند که در این راستا باید به صورت کالابرگ الکترونیکی و یا کاغذی کالاها را با سهمیه‌بندی در اختیار آنها قرار دهد، یا اگر تمایلی به استفاده از این روش نداشت باید مابه التفاوت نرخ ارز را با توجه به افزایش قیمت کالاها در در اختیار مردم قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از رییس مجلس درخواست کرده‌ایم که در جلسه‌ای غیرعلنی مسئولان مرتبط با موضوع تامین کالاهای اساسی مردم و تخصیص 14 میلیارد دلار در این حوزه حاضر شوند تا مانند موضوع افزایش قیمت بنزین بحث کالاهای اساسی نیز تعیین تکلیف شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم و فروشندگان گله‌مند هستند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست:

استفاده از ارز نیمایی از فساد و رانت کم می کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی در مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

تاکید مجلس بر ارائه کالابرگ الکترونیکی برای تهیه کالای اساسی

ارسال نظر