بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست اخذ مالیات از مالکانی که خانه‌های خود را با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده وزارت راه و شهرسازی، اجاره می‌دهند، می‌تواند به ساماندهی بازار کمک کند.
کد خبر : ۱۹۲۲۱۴

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور درخصوص وضعیت بحرانی بازار اجاره مسکن در کشور اظهار کرد: متأسفانه در شرایط فعلی خانوارها برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری مواجه بوده و مردم توان پرداخت ودیعه و اجاره را ندارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت افزود: به نظر من برای مدیریت بازار اجاره مسکن، وزارت راه و شهرسازی باید بسته حمایتی اجاره‌داری تهیه کند و بخشی از این بسته می‌تواند اعمال سیاست‌های مالیاتی برای کنترل قیمت‌ها باشد.

وی ادامه داد: به نظر من سیاست اخذ مالیات از مالکانی که خانههای خود را با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده وزارت راه و شهرسازی، اجاره می‌دهند، می‌تواند به ساماندهی بازار کمک کند.

کیانپور تصریح کرد: در حال حاضر به علت کمبود نظارت کافی در بازار مسکن، مالکان قیمت اجاره را بر اساس سلیقه خود تعیین می‌کنند و در این میان مستأجران بیشترین صدمه و آسیب را می بینند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره ضرورت افزایش سرمایه مالی مستأجران، بیان کرد: در شرایط فعلی بر اساس آمارها نرخ اجاره مسکن در قیاس با سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته، اما سرمایه مستأجران به همان میزان گذشته است، به همین دلیل دولت و وزارت راه و شهرسازی باید با ارائه تسهیلات کم‌سود، زمینه را برای افزایش سرمایه خانوارها فراهم کنند.

وی ادامه داد: البته اقدام مطروحه تنها برای کوتاه‌مدت موثر است، از این رو دولت باید در درازمدت براساس سیاست‌های کلان نسبت به تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری اقدام کند تا مستأجران با حداقل هزینه بتوانند زندگی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من بخش مسکن یک مسئله فرابخشی است و تمام دستگاه ها از جمله وزارت باید در جهت بهبود این حوزه اقدام کنند./


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

تشویق انبوه‌سازان مسکن با افزایش 60درصدی تسهیلات

از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد؛

صدور مجوز افزایش سرمایه دو شرکت

ارسال نظر