بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

واردات کالا با ارز 4200 و فروش آن به نرخ آزاد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: محصولات تولیدی موجود در بازار براساس ارز نیمایی و دولتی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. در شرایط فعلی کالا با ارز 4200تومانی وارد کشور می‌شود اما در بازار با ارز آزاد به فروش می‌رسد.
کد خبر : ۱۹۲۶۰۷

واردات کالا با ارز 4200 و فروش آن با ارز آزاد/////////////// این چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به گزارش بورس نیوز، سعید باستانی درخصوص علت کاهش نیافتن قیمت کالاها در بازار باوجود افت نرخ دلار، گفت: واردات برخی کالاها مانند لوازم خانگی همچنان ممنوع بوده، بنابراین نمی‌شود انتظار داشت با کاهش قیمت دلار نرخ این کالاها نیز در بازار کاهش پیدا کند.

وی افزود: باوجود اینکه نرخ ارز در برهه‌ای به قیمت 18 هزار تومان رسید اما در این محدوه قیمتی کالای چندانی خریداری نشد. بنابراین در حال حاضر که دلار به 13 هزار تومان رسیده نباید منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؛ در حال حاضر 25 قلم کالای اساسی با ارز 4200 تومانی و سایر کالاها نیز براساس نرخ نیمایی و سنا وارد کشور می‌شد اما قیمت آنها ارتباطی با نرخ ارز در بازار ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: نکته قابل توجه در قیمت‌ کالای اساسی این است که باید دید افرادی که ارز نیمایی و دولتی (4200 هزار تومانی) دریافت کرده‌اند آیا محصول خود را براساس این نرخ‌ها به فروش می‌رسانند؟

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: محصولات تولیدی موجود در بازار براساس ارز نیمایی و دولتی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. در شرایط فعلی کالا با ارز 4200تومانی وارد کشور می‌شود اما در بازار با ارز آزاد به فروش می‌رسد.

باستانی گفت: توزیع کالا مشکل اساسی کشور است. اگرچه ارز دولتی و نیمایی برای تامین کالاها تخصیص داده شده اما این کالاها با همان نرخ به دست مردم نمی‌رسد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در آخرین روز از معاملات هفتگی دلار؛

آرامش دلار در بازار جهانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

بورس کالا، مرجع قیمت زعفران برای کشاورزان

ارسال نظر