بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
مدیرکل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای خزر؛

ایران و روسیه تفاهمنامه همکاری امضا کردند

مدیرکل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای خزر گفت: همکاری در حوزه اکتشاف، استخراج، تولید و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر : ۱۹۲۷۰۲

به گزارش بورس نیوز، حسین اسماعیلی شهمیرزادی اظهار کرد: ایران و روسیه در بخش‌های مختلف انرژی گام‌های بزرگی برای همکاری برداشتند. همکاری در حوزه اکتشاف، استخراج، تولید و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: همکاری در زمینه یکسان‌سازی استانداردهای تجهیزات صنعت نفت ایران و روسیه یکی از بندهای تفاهم‌نامه با روس‌ها بوده و با اجرایی شدن این بند که برای نخستین بار به تفاهم‌نامه افزوده شده دوطرف‌ می‌توانند از تجهیزات صنعت نفت و گاز یکدیگر بهره‌مند شوند.

مدیرکل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت ادامه داد: همکاری دوجانبه در دریای خزر از دیگر موارد مورد توافق با روس‌ها بود. پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه‌های مطالعات انرژی نیز مذاکرات خوبی با همتایان روس در زمینه‌های پژوهشی و مطالعاتی داشتند.

ایران و روسیه روز گذشته و پس از پایان سومین نشست کارگروه انرژی دو طرف در بخش انرژی، تفاهم‌نامه‌ای در ۲۷ بند در بخش‌ نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی هسته‌ای امضا کردند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر