بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

باید از فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن جلوگیری شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: قطعا باید از فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن جلوگیری شود. این افراد با سرمایه‌های هنگفت خود، پول و سرمایه را وارد بازار کرده و عملا روند عرضه و تقاضا را بر هم می‌زنند.
کد خبر : ۱۹۲۷۳۶

باید از فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن جلوگیری شود

به گزارش بورس نیوز، علی وقف‌چی با انتقاد از وضعیت بازار مسکن در کشور، اظهار کرد: در شرایط فعلی یکی از بزرگ‌ترین چالش زوجین در کشور، تأمین مسکن محسوب شده و این مسئله عملا بر کاهش آمار ازدواج اثر مستقیم گذاشته است.

وی افزود: قطعا امروز باید از فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن جلوگیری شود. این افراد با سرمایه‌های هنگفت خود، پول و سرمایه را وارد بازار کرده و عملا روند عرضه و تقاضا را بر هم می‌زنند.

این نماینده مردم در ملجس دهم ادامه داد: توسعه تولید مسکن در محدوده شهرها ضروری بوده و دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی و تمام دستگاه‌ها باید از ظرفیت اراضی دولتی برای تولید انبوه مسکن در کشور استفاده کنند. امروز کشور با کمبود شدید مسکن مواجه بوده و این در حالی است که به صورت میانگین باید سالانه حدود یک میلیون مسکن تولید شود.

وقف‌چی بیان کرد: تولید مسکن در اطراف شهرها، به بازتعریف محدوده شهری نیاز دارد. در شرایط فعلی بر اساس قانون امکان ساخت مسکن و گسترش شهرها وجود ندارد اما این مسئله باید هرچه زودتر اصلاح شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بر اساس آمارها، سهم زمین در قیمت تمام‌شده مسکن بسیار زیاد است. از این رو با پایین آوردن قیمت مسکن به ویژه ارائه اراضی رایگان در جهت کاهش قیمت مسکن در کشور باید عمل کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر